welke van de 2 java boeken zou ik gebruiken??? ( zie uitleg )

dus zoals jullie in de vraag kunnen zien, wil ik gaan leren om in java te programmeren . Ik heb thuis 2 boeken liggen
1) en dan is er… java
http://gertjanlaan.com/ediej/index.html
2) java voor studenten http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/java-voor-studenten-cd-rom-druk-4/1001004002411930/index.html

nu wil ik weten of iemand ze al heeft geprobeerd en mij kan zegge welke van de 2 het gemakkelijkst te begrijpen is om te leren . Ik heb geen enkele kennis van programmeren . Ik wil het op men eentje leren ( thuis)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik zou als ik jou was Java voor studenten pakken, omdat dat het minst verouderd is.

Het zijn allebei goede boeken voor een eerste kennismaking, maar de oudere editie van En dan is er Java besteed minder (tot geen) aandacht aan de moderne aspecten van Java, zoals swing.
rose
12 jaar geleden
Het boek van uitgeverij Pearson, Java voor studenten, is waarschijnlijk je beste optie. Pearson is een gerenommeerde uitgever van leerboeken namelijk.

Maar in de review van bol.com kun je wel lezen dat er vertaalfouten in de tekst staan.

Dat is trouwens zonder meer een aanvullende suggestie die ik je wil doen: neem het Engelstalige boek.
De meeste informatie over Java is Engels geschreven, en dan is het gewoon erg handig als je alle vak-technishce termen al in het Engels kent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag heb je toch een paar dagen terug letterlijk hetzelfde gesteld ?
http://www.goeievraag.nl/vraag/java-boeken-gebruiken.247304
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zijn er te weinig mensen hier die met Java werken.
Je kunt eens kijken anders in de boekenlijsten van de diverse hogescholen in Nederland.
Of een forum over Java programmeren.
Hier bijvoorbeeld: http://www.java-forums.org/forum.php
Als ik echt tussen deze twee zou moeten kiezen zou ik voor Java voor studenten gaan.
Er zijn ook goede Engelstalige boeken.
O'reilly heeft veel goede, duidelijke en makkelijk te lezen boeken.