Mail verzenden via xampp, met hotmail account, hoe te doen?

Wat moet ik precies instellen om dat te kunnen verzenden, en welke informatie moet ik extra geven in deze code:
.......

$webmaster = "mijnmail@hotmail.com";
$subject = "Activate Your Account";
$headers = "From: Me<$webmaster>";
$message = "Hello $firstname. Welcome to the Below is a link for you to activate your account on mijnsite.nl Click Here to Activate Your Account: mijnstie.nl/activate.php?code=$code";

mail($email, $subject, $message, $headers);

echo "Thank You for registering. You must now activate your account through the activation email that has been sent to $email. You must activate your account to be able to login. If you are having problems please contact the site administrator at mijnmaik@hotmail.com.";

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat is precies je probleem? Komt de mail niet aan? De PHP mail() functie is heel eenvoudig, maar je SMTP server moet wel goed geconfigureerd staan. Is het je eigen server of een hosting bedrijf?

Zo te zien ben je een opt-in mechanisme aan het maken. Heb je activate.php al klaar? Zit er een database onder waar je de accounts in opslaat?

vragen.. vragen.. ;-) succes met bouwen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb alles al klaar :). Het is gewoon een locale site, op mijn pc dus. En de mail wordt niet verzonden, want dat wil hij blijkbaar niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je in je PHP.INI zijn. Dit is een tekstbestand, waarin je moet zoeken naar de sectie [mail function]. Daaronder moet je deze waarden invullen. SMTP =
smtp_port = 25
sendmail_from = De SMTP server moet ofwel een hotmail SMTP zijn, ofwel de SMTP van je provider. Gebruik dezelfde instellingen als bv. bij Outlook express.
Het kan zijn dat je SMTP server wachtwoordverificatie vereist. Dan heb je met de PHP mail functie een probleem, want die ondersteunt dat niet. In dat geval kun je eens kijken naar PEAR (http://pear.php.net/).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je :D