Wat is een external backlink?

Wat is het verschil tussen een gewone backlink en een external backlink?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Een backlink (voor jouw site, jouw domein) is een link naar jouw website.

Een interne backlink is een link naar jouw website die op je eigen website staat, een externe backlink is een link naar jouw website die op een andere website staat (dus als een andere website met een link naar jouw website verwijst).
rose
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een external backlink is dus hetzelfde als een backlink? Als dat klopt, snap ik dit antwoord het beste.

Andere antwoorden (1)

een interne backlink is een deel van een domein(website) die je naar een andere deel van het zelfde domein verwijst. voorbeeld: klik op "home" helemaal bovenaan deze pagina. Het verwijst je door naar de home pagina van goeievraag.nl, maar beide pagina's zijn van goeievraag.nl, dus het zelfde domein (website).

een externe backlink is een deel van een domein die je door verwijst naar een andere domein. voorbeeld: klik helemaal onderaan deze pagina op "Sanoma Media Netherlands groep", je word dan doorverwezen naar sanomamedia.nl, een externe domein(website).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar waarom heet het dan backlink en niet gewoon link? Een backlinks komt gewoonlijk toch naar je website toe? Ik vertaal het nu als externe backlink. Het woorddeel back vind ik verwarrend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het zo is omdat een link(hyperlink) een verwijzing is naar een bestand/deel/website op een domein. En een backlink is dan wat meer specifiekere bedoeling. --leesboek
--vis vork