Hoe voeg je een afbeelding in de <head> van een html bestand toe?

Voor een opdracht voor school moet ik een website maken en in de van mijn website moet ik een titel zetten maar daarnaast ook een zelfgemaakt logo. Hoe krijg ik dat naast de titel?

Toegevoegd na 2 uur:
moet

zijn :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Ik denk dat je zoiets bedoelt als goeie vraag in de URL balk bijvoorbeeld heeft staan.

Dat doe je door tussen de tags van je html of php pagina de volgende code te zetten:

En in dezelfde directory (of "map") als deze pagina zet je dan de favicon.ico, de afbeelding, je logo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel echt op de pagina zelf Naast de titel in de een afbeelding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel natuurlijk header xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O. Dat is een kwestie van een uitlijnen.
Heb je een idee van HTML al ?
Kijk anders even hier http://www.devrolijketaart.nl/.
Is de plaats van die taart bv wat je bedoelt ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal die <> om het woord weg, want dat suggereert dat je in de broncode iets met head wilt. Vandaar de misverstanden.
Je wilt gewoon in de kop van je webpagina, naast de titel het logo hebben, in de browser. Kan ik je wel vertellen dat als je doet wat ik je eerder probeerde uit te leggen, dat dat je extra punten op gaat leveren als je dat ook nog voor elkaar krijgt. Want dat is het direct zichtbare visitekaartje wanneer iemand verschillende sites in tabbladen heeft gezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als jij bent bij het positioneren van onderdelen voor de website, zoals titel en logo, dan ben je nog niet zo heel erg ver met je opdracht .. Weet je ook in welke "taal" je het moet doen ?
In html (dus tables) of in css (dus bv div's) ?
En moet het floaten ? Of moet alles fixed zijn ? Kortom; geef dan de hele opdracht maar meteen hier op GV. Dan weten we tenminste wat nou de bedoeling is.
(Dat wij je huiswerk maken, ja, dat is wel duidelijk. Maar dat andere.)
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O ja; denk er wel om dat wanneer jij toegang hebt tot GV, dat je docenten dat ook hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahah! Wij mogen gewoon op internet zoeken en om uitleg vragen. Het moet html, css en javascript zijn. Dat van de vrolijke taart bedoelde ik inderdaad. Heb geen idee wat floaten of fixed is. Ik heb er nu dit van gemaakt:

     Blablabla Bedrijf

Klopt dat een beetje?

Andere antwoorden (1)

Ik *denk* dat niet naast de titel, maar naast de URL bedoelt wordt. Het gaat om een zogenaamd favicon. Hoe je dat maakt staat hier goed beschreven: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/276020-icon-naast-url

{
Hiervoor kun je bijvoorbeeld het programma Icon-maker gebruiken of een ander grafisch programma. Zorg ervoor dat de afmetingen van het icoon niet groter is als 16 x 16.

Vervolgens sla je het icoon op met de naam favicon met extensie .ICO Doe je dit niet, zal het niet werken, want Internet Explorer zoekt automatisch naar het bestand favicon.ico. De meeste grafische programma’s ondersteunen de .ICO extensie niet, download hiervoor Icon-maker. Wil je toch een andere naam gebruiken als favicon? Dan moet je een extra regeltje tussen je tags invoeren:

Maar in de regel werkt favicon.ico het beste. Ben je daarmee klaar, upload dan het icoon naar je server, je kunt hem het beste gewoon in je root directory plaatsen.
}

Toegevoegd na 35 seconden:

Toegevoegd na 6 uur:
voor een image: