In video's op You Tube zie je bijv. bij Smosh dat ze geweren gebruiken. En dan lijkt het alsof het echt is en dat ze echt schieten. Hoe doe je dat?

Ik wil graag een video maken met pistolen enzo. Ik wil ook graag dat het er net echt uitziet. Hoe moet ik dat doen?
Is daar software voor of iets in die richting? Als je het weet please antwoord! Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent 13.. nog heel veel jaren dus om te oefenen met sony vegas pro of adobe after effects..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook gaat dat veel geld kosten voor je.. Je kan je ouders het vragen als ze het kopen ;p want zelf ga je het (denk ik) niet kunnen betalen..
Kimath
12 jaar geleden
Kijk eens op de youtube pagina van freddiew en freddiew2
Die kan dat zeer goed en legt ook uit hoe hij die effecten maakt.

Antwoorden (4)

Dat kun je doen met video bewerk programma's zoals Adobe after effects. Tutorials hoe dat precies moet staan wel op internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is zo, maar ook handig bij zo'n filmpjes is een greenscreen, kan je heel spectaculaire scenes maken, maar je moet er wel wat van kennen. Maar ook zijn de programma's die je daarvoor gebruikt betalend en het greenscreen is ook duur in aankoop, maar eens je het hebt is het wel heel leuk, in het begin moet je wel wat zoeken, maar eens je er mee bezig bent is het heel leuk...

Op http://www.youtube.com/user/tc vind je leuke filmpjes waarin ze ook deze techniek gebruiken, zeker bekijken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de geweren als object worden gefilmd.
De 'schiet effecten' zoals vlam uit de loop van het geweer/pistool kunnen inderdaad met een software gedaan worden, bijvoorbeeld adobe after effects (zoals ook mijn voorganger gezegt heeft.) Alleen is dit progamma legaal best wel duur.
er zijn natuurlijk ook andere mogelijheden om er aan te komen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek maar eens op videocopilot daar kun je het stap voor stap leren. Helaas wel Engels