Ik heb offertenummers die ik op volgorde moet zetten in Excel. hoe moet dat?

de nummers van de offertes zijn oa 009, 147, 0064, 0012-43, 057. Hoe krijg je dat op volgorde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt via data een dan sort een (deel van een) tabel sorteren op 1 of meerdere kolommen

Toegevoegd na 38 minuten:
Wat je kunt doen om met het streepje om te gaan is twee hulp kolommen maken om op te sorteren
De eerste met de inhoud voor het streepje de tweede met de inhoud na het streepje

De formules hiervoor zouden kunnen zijn (Ze verwijzen naar cel A1):

Voor het streepje:
=IF(ISBLANK(A1);;IF(ISNUMBER(A1);A1;LEFT(A1;FIND("-";A1)-1)))

Na het streepje:
=IF(ISBLANK(A1);;IF(ISNUMBER(A1);;RIGHT(A1;LEN(A1)-FIND("-";A1))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat lukt er niet aan dan?
Staan deze waarden wel in 1 kolom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je zou kunne doen is twee hulp kolommen maken, waarbij de eerste kijkt naar de betreffende kolom alleen dan alleen het stuk voor een streepje, en de ander alleen na. En dan op die twee kolommen sorteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor de formules zie toevoeging aan mn antwoord

Andere antwoorden (2)

In dit geval is zou je het - in 0012-43 kunnen vervangen door een komma dan gaat het goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit je reactie bij een ander antwoord blijkt dat het misgaat bij de factuurnummers met een streepje.

Vermoedelijk worden de factuurnummers zonder streepje door Excel als getal gezien en die met streepje als tekst. De getallen worden voor de tekst gesorteerd. Je kunt dit oplossen door voor alle cellen bij de celeigenschappen de opmaak 'Tekst' in te stellen.