Wat is een goeie CMS voor een website met nieuws en reviews?

Nou de vraag zegt het al, wat is een goeie CMS voor een website met nieuws en Reviews. Ik bedoel dus waar mensen zelf reviews kunnen maken en er op kunnen reageren. Het moet ook makkelijk te bewerken zijn met html/css en eventueel een klein beetje php.

Rick

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Joomla is het meest gebruikte content management systeem (CMS).
Je kunt er heel veel kanten mee op wat configuratie betreft, en er zijn veel site waar je met vragen terecht kunt. Bijvoorbeeld: http://forum.dutchjoomla.org/

Basis informatie over Joomla: http://nl.wikipedia.org/wiki/Joomla!

Veel websitebouwers die ook de hosting regelen hebben Joomla draaien voor klanten die hun eigen content willen "managen".
Bijvoorbeeld: http://www.yourhosting.nl/installaties/joomla_hosting.html?gclid=CM3T0uTwkqsCFcWFDgodenLhmw
Dit is maar een van de velen.

Toegevoegd na 2 minuten:
De gebruiker krijgt weinig anders dan een tekst-box om de inhoud in in te tikken.

Degene die het CMS beheerd heeft MySQL en PHP nodig, maar je hoeft er geen kennis van te hebben om Joomla te configureren.
Vaak heeft de hostingProvider er een simpele interface voor gemaakt waardoor alles bijna zichzelf wijst.

Toegevoegd na 3 minuten:
Standaard bij Joomla zijn de templates waarmee je het uiterlijk kunt aanpassen aan jouw wensen. De stylesheets kunt je ook editten om bv je eigen logo toe te voegen en dergelijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je kan drupal eens proberen, dit is een open-source CMS met heel veel modules die je eraan toe kan voegen.

voor nieuws/reviews zou een simpele blog al goed kunnen werken, daar je een grote post kunt maken, en mensen daar weer op kunnen reageren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja drupal vind ik het makkelijkste je kan ook Joomla proberen maar dat vind ik moeilijker werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een goede CMS voor een webwinkel is Magento. hier kan je ook meteen een blog mee integreren zodat je hier nieuws op kan plaatsen over de artikelen.