Waar kan ik een goed idee vinden?

Ik wil namelijk een webapplicatie maken. Een browser spelletje of een dienst maakt niet uit. Maar kan ik kan niks leuks bedenken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

Wiki speciaal voor ideeen, veel plezier!
http://idiki.dyne.org/wiki/Special:Popularpages
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een applicatie voor jezelf; een ideeengenerator, zodat mensen met hetzelfde idee als jou met 1 druk op de knop een geweldig idee voorgeschoteld krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga inspiratie opdoen, neem twee goede en leuke niets met elkaar te maken hebbende dingen en probeer een brug te slaan tussen die twee... Zo kun je dat doen...

Toegevoegd na 48 minuten:
Doe precies als je nu doet, ga nergens heen, maar kijk met ogen van inspiratie-opdoen... Dus nergens speciaals naar toe gaan alleen bewuster kijken... Het is een innerlijke instelling en als je dat niet lukt of niet weet wat ik bedoel, dan is het uitvinden (wat dat dan ook mag zijn) niets voor je...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor dat idee heb je denk ik vooral kennis nodig.
De dingen die jij noemt, maak je niet zomaar.
Je kan het laten ontwikkelen, maar dan moet het wel een héél goed idee zijn en het zal wat geld gaan kosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gaat hierbij niet om de kennis maar om een idee.
Tussen je oren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pak een boek uit de kast (liefst een roman). Doe je ogen dicht. Maak het boek open. Wijs met je ogen dicht een woord aan. Zoek het dichtstbijzijnde voornaamwoord op. (bijvoorbeeld film. Dan pak je pen en papier. Laat je gedachten gaan en let niet op wat je opschrijft qua spelling maar schrijf al je ideeën in een stuk op aan elkaar door. Heb je 25 ideeën opgeschreven dan kies je de beste uit. Niet tevreden dan begin je opnieuw. Bijvoorbeeld je vond het word ''film''.

Schrijf dan op:
- film maken
- documentaire maken
- website over films
- marktplaats websites over filmspullen
- geschiedenis van de film
- film van een fotorolletje
- tips voor films maken
- boek schrijven over films maken
- enquette / onderzoek naar films
- dvd's
- top 100 dvd's
- DVD online bibliotheek, mensen een film kijken voor 1 euro
- videotheek
- film maken over je hobby
- instructie dvd maken
- dvdspelers

Nou je snapt wel wat ik bedoel. Voor meer tips als deze moet je gewoon googlen of boeken lezen over dit onderwerp maar de bovenstaande methode hielp mij wel vaker bij het brainstormen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt alvast AGS (Adventure Games studio) downloaden (http://www.adventuregamestudio.co.uk/) of het computerprogramma van Microsoft (www.dosgamesonline.com). Vervolgens kun je een van deze programmas bestuderen (er zijn vele onlineworkshops en reeds gemaakte spelletjes om in te verdiepen en inspiratie op te doen). Als je het doorhebt dan heb je ondertussen vast wel een idee opgedaan door al die oefenspelletjes en stukjes van spelletjes tijdens de workshops. In ieder geval kun je dan een spelletje maken als je eenmaal een goed idee hebt.
Denk er aan: kunstenaars doen vaak ideeen op door te doen (schilderen, muziek wat dan ook) en niet door te wensen ideeen te krijgen.
Ik hoop trouwens wel dat je goed bent in engels. Ik ken geen nederlandse versie van deze programmas.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak een mooie site over het brainstormen naar de ideeen. Zoiets als die reclames van stuur je naam en je krijgt een babynaam terug.