Hoe verplaats ik een Anchor point in Illustrator?

Met photoshop gaat alles heel gemakkelijk. Je verplaatst het eigenlijk gewoon door te slepen.. Heb alleen geen flauw idee hoe dit moet in Illustrator.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Met je witte pijl verslepen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad zoals hierboven:

Selecteer met je witte pijl het ankerpuntje. Nu kan je die verslepen of met de cursortoets verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Illustrator gaat dat anders dan in Photoshop inderdaad.

1. Kies het "pen" gereedschap en hou de muisknop ingedrukt tot alle opties onder "pen"gereedschap verschenen zijn.

2. Selecteer "convert anchor point" mode

3. Als je nu shift indrukt en op het te verplaatsen anker klikt & ingedrukt houdt, dan kun je het ankerpunt verplaatsen.

MAAR; ik weet niet welke versie van Illustrator u hebt.
Misschien werkt uw versie dus anders.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit is ook wel een handige site als u verder gaat met Illustrator: http://iit.bloomu.edu/multimedia/illustrator/illustrator/anchorpoints.htm