Hoe kan ik 100 opdelen in 1 0 0 in java en niet in javascript?

Ik zoek een methode in java waarmee ik het getal 100 op kan delen in 3 cijfers: 1 0 0. Dit wil ik doen om het getal te kunnen weergeven op een digitscherm met elk cijfer een appart schermpje. Zie foto van mijn scherm met velden 0x10 etc......

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Nummer naar string:

String scijfer = Long.toString(cijfer);

Naar hondertallen:
int honderdtallen = Integer.parseInt(scijfer.substring(0,1));

etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is je gevonden oplossing wat omslachtig.

Probeer eens:

Integer number = 123
String getal = Integer.toString(number);
cijfers = new char[getal.length]
for (int i = 0; getal.length -1; i++)
{
cijfers[i] = getal.charAt(i)
}

Je hebt dan volgens mij een array met losse characters van de cijfers om eenvoudig mee te werken.
rose