Website: hoe iets op alle sites tegelijk te veranderen?

Ik heb een website, met allerlei pagina's. Als ik bv. iets in de menu balk wil veranderen moet ik dat op elke pagina opnieuw plakken, en dat kost best veel tijd.

Is er een manier om op alle pagina's tegelijk eenzelfde verandering door te voeren?

P.S. het zijn php pagina's.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat doe je door middel van een include (inc.php)

Dan noem je een pagina die je veel gebruikt bijvoorbeeld menu.inc.php

Op de pagina's waar dit menu zichtbaar moet zijn doe je include "menu.inc.php"

Voor een simpel voorbeeld zie de bron.

P.s ga nooit maar dan ook nooit met frames werken om dit op te lossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door te werken met een frameset (of inlineframe) of divisions (css) . Je maakt als het ware maar één menu, dat op alle pagina's word weergegeven, en ook overal veranderd als je het in het ene bestand veranderd.
zie bron 1 voor meer info over frames,
en bron 2 voor info over divisions
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel een plus van mij, maar frames raad ik af. Genoeg redenen daarvoor te vinden op internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja klopt, je kunt beter met css werken (div)
Zet je menu in een functie, in een include file, bijvoorbeeld Menu.php.
Zet vervolgens in elke pagina deze includefile met het statement require("Menu.php").
Op de plek waar je het menu wil tonen, roep je de functie uit de include file op.