Hoe kan ik het unsharen van mijn C-schijf automatiseren?

Inloggende op het bedrijfsnetwerk wordt de C-schijf van mijn laptop automatisch op share gezet. Dat kan ik wel handmatig terugzetten, maar gemakkelijker is dat als ik dat kan doen door een script te draaien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Hier een scriptje in Visual Basic die alle locale drives unshared:

strComputer = "."

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")

Set colShares = objWMIService.ExecQuery _
("Select * from Win32_Share Where Name = 'C$'")

For Each objShare in colShares
objShare.Delete
Next
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
Mooi hoor!
Het antwoord van ferddy is mooi geavanceerd, maar het kan ook eenvoudiger.

Maak een batch bestand (bestandsnaam.bat) en zet daarin de volgende regel:

net share sharenaam /delete

(waarbij je sharenaam vervangt door de naam waaronder de c-schijf gedeeld is)

Dit bestand kun je eventueel automatisch op het juiste moment laten 'draaien', of je zet het op je bureaublad...
rose