Hoe kun je filmpjes monteren en bewerken op een Apple computer?

Hoe kun je filmpjes voor op Youtube bijvoorbeeld knippen, aan elkaar plakken, tekst erin zetten, geluidseffecten/muziek toevoegen, enz. Is daar een programma'tje voor?
PS ik heb een Apple Powerbook

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

Dat kan met iMovie wat standaard bij aanschaf van een nieuwe Mac staat. Erg mooi en handig programma. Knippen/plakken en eventueel geluid onder je filmpje zetten. Ik zelf vond de 'oudere' versie van iMovie alleen veel lekkerder werken. En de nieuwe imovie dus wat ingewikkelder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Imovie is iid wat standaard op je Mac staat, het is een erg makkelijk programma, gewoon ermee beginnen en het gaat aigenlijk vanzelf je heb er niet een boekje bij nodig ofzo. Online kun je ook wel tips vinden.
Bronnen:
12 jaar geleden
Je kan inderdaad iMovie gebruiken, maar ook Final Cut Pro of after effects, alleen voor after effects dien je wel enige ervaring te hebben met monteren etc van video's

gr. dj
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je een Powerbook hebt, werk je met een een oude Motorola processor en niet met een Intel. Waarschijnlijk werk je dan met Leopard (OS 10.5.8) en is een upgrade naar Snow Leopard niet mogelijk. Dat houdt in dat je recente versies van Adobe Premiere, Final Cut Pro of IMovie niet kunt gebruiken. Voordat je tot aanschaf van een van deze programma's overgaat, let daar dan op. Adobe Premiere is het beste programma, maar aan te bevelen is een Cinema Display om de hele interface goed kwijt te kunnen.