Kan je dan geld verdienen?

Stel je maakt een App en verkoopt hem gratis kan je er dan geld mee verdienen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Als er mensen zijn die advertenties in je app willen plaatsen wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen als dr reclame in zit, of als je extra toevoegingen erbij hebt, die alleen beschikbaar worden als je dingen koopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor de min!
Gratis is niet verkopen maar weggeven, maar afgezien daarvan zou je op de downloadpagina reclame kunnen plaatsen en daar geld mee verdienen...
rose
12 jaar geleden
Of je kan een in-app aankoop toevoegen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets wat gratis is, kan je niet verkopen, omdat je hem al gratis aanbied.

Het kan wél als je er een soort "timer" op zet dat je app na zoveel tijd "onbruikbaar" wordt, of dat je bepaalde functies uitzet, of minimaliseert en dat de gebruiker hem moet kopen als deze de volledige versie wilt hebben.

Je noemt dat dan trouwens shareware, maar je kan het ook crippleware noemen

Shareware is een vorm van software die zonder of met weinig restricties verspreid mag worden, maar waarvoor bij herhaald gebruik wel een vastgelegd bedrag betaald moet worden. Vergelijk dit met freeware, waarvan de distributie vaak aan voorwaarden verbonden is, maar die zonder te betalen gebruikt mag worden. Over het algemeen is ook een deel van de functionaliteit verwijderd in de gratis versie, zodat de gebruiker zijn werk bijvoorbeeld niet kan opslaan of dat bepaalde functies niet werken, vergelijkbaar met crippleware.
Deze methode (beschreven in de licentie) beschrijft in het algemeen:
wie er rechten op distributie van de software hebben. Dit kan iedereen zijn, maar ook een selecte groep.
dat gebruikers de software kunnen proberen in een proefperiode, voordat er tot betaling moet worden overgegaan.
Door software als shareware te verspreiden, verlaagt de producent vaak zijn kosten, omdat er bijvoorbeeld geen verpakking nodig is, en verspreiding kosteloos wordt afgehandeld door derden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Shareware

Onder crippleware wordt software verstaan waaruit een deel van de functionaliteit is verwijderd. Zo kan bijvoorbeeld het opslaan van het resultaat uit het programma gehaald zijn.
Crippleware en shareware zijn overlappende begrippen. Vaak is een sharewareprogramma ook niet compleet. Meestal mag een sharewareprogramma maar een maand gebruikt worden, terwijl crippleware soms onbeperkt gebruikt mag worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Crippleware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met advertenties moet het zeker lukken. Neem Whatsapp, die kan met wat geluk over een paar jaar zeg 100 miljoen gebruikers bereiken, dat is een reeele kans. Eerste jaar is kostenloos. Daarna moet er per jaar dacht ik 1 euro betaald worden. Da's toch 100 miljoen per jaar.
Nu alleen nog even zelf zo'n appje in elkaar zetten.