Is het mogelijk om de toegang voor een bezoeker op je website na 15x op een dag te blokkeren?

Ik wil graag een spel ontwikkelen voor op mijn website.. Kan ik bezoekers maximaal 15x per dag laten gebruik maken van dit spel? Is dit simpel te programmeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor.

Je logt via welk ip-adress, browser, besturingssysteem ze binnenkomen en dat bewaar je in de database. Dit gekoppeld aan een teller die ook in de database staat. Als deze op 15 staat, kun je deze gebruiker blokkeren op basis van ip-adress.

Wat je ook kunt doen is dat mensen een account aanmaken en dat ze dan een melding krijgen hoe vaak ze nog in mogen loggen.

Hou je er ook rekening mee dat mensen zich aan kunnen melden en dan de hele dag ingelogd blijven. Ze zijn er dan dus maar 1 keer ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
En je moet er rekening mee houden dat er meerdere gebruikers achter één router kunnen zitten (bedrijf, school, gezin, studentenhuis). Die hebben allemaal hetzelfde ip-adres, dus zou je gebruikers onterecht kunnen blokkeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik wil wel dat ze mijn website kunnen blijven bezoeken.. maar dat ze geen gebruik meer kunnen maken van het spel..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je bijhouden hoevaak ze het spel spelen. Het probleem is dat we niet zomaar een generiek stukje code hier neer kunnen zetten. Het hangt echt van teveel factoren af. Maar het kan wel. Probeer een paar tutorials te vinden in de taal waarin jij je website hebt gemaakt. Daarmee kun je al een heel eind komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou als het een Flash-spelletje is, wel aan de maker kunnen vragen om er een extra regel code in te zetten. Das niet teveel moeite, maar dan moet hij het wel willen doen. Gewoon een regel die wat data naar een database stuurt.

Andere antwoorden (1)

Het aantal keer inloggen is prima te registeren en 'af te dichten'. Echter, het aantal keer online zijn op je site is al lastiger.

Wanneer is iemand 'op je site' ?

Als ze een bepaalde pagina openen ? Wat als ze die
pagina overslaan.....

Als ze EEN pagina openen? Ze kunnen dan maar maximaal 15 pagina's bekijken.....

Ik denk dat het handiger is om te kijken wat je precies wilt blokkeren. Aantal downloads ? Aantal keer een refresh in korte tijd? Aantal uploads? Foto's bekijken ? Etc etc ? Daar zou ik dan iets 'tegen doen'. De rest lijkt me erg lastig, omdat (zoals eerder gezegd) ook het inloggen niet werkt. Ze kunnen dan een volledige dag ingelogd blijven.

Tenzij..... (schiet me nu te binnen) je ze een korte tijd achter elkaar laat inloggen en dan de login laat vervallen, bijvoorbeeld 10 minuten. Daarna moeten ze opnieuw inloggen. Dan kun je wel gaan tellen.

Wellicht is dat een optie ?