Hoe stel ik een achtergrond in die automatisch aanpast aan je scherm en het hele scherm vult, maar niet kleiner/groter wordt bij zoomen?

Dreamweaver.

Ik heb al
Position: relative/Static/Fixed/Absolute

Geprobeerd,

Ieder met een 100% width en height.

Maar het lukt niet. De foto past zich niet aan het scherm en als ik zoom vergroot/verkleint ie.

Als je idee wilt wat ik bedoel: Zie http://www.luova.nl/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je windows?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft er niets mee te maken Liinde, dit is een CSS vraagje.

Antwoorden (2)

Op de genoemde website is dit de CSS code:
=================
#supersize{
position:fixed;
}

#supersize img, #supersize a{
height:100%;
width:100%;
position:absolute;
z-index: 0;
}
=================

En dit de HTML code:
=================
Molen

=================

Kan je hiermee uit de voeten of wil je nog meer uitleg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als aanvulling op de bovenste reactie, dat is niet alles. Het is gedaan met de jquery plugin: http://buildinternet.com/project/supersized/

Of als je alle mooie functies van supersized niet nodig hebt kun je ook css3 gebruiken, dat is nog makkelijk en staat uitgelegd in de link van die in de bron staat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens, www.luova.nl is van mij. En tegenwoordig is er een beter Supersized.