Waarom krijg ik dit niet op een regel me (X)HTML en CSS?

Deze code:

geeft wel de links weer maar steeds op een nieuwe regel. Wat gaat er verkeerd en hoe zorg ik ervoor dat ze netjes naast elkaar komen zoals ik wil?

Het id verwijs naar een CSS-file en daar is dit de code:
{
display:block;
height:25px;
position:relative;
background-image:url(images/homebutton.png);
width:51px;
}
laatste twee regels hierboven verschillen uiteraard per link...

Kortom: hoe krijg ik deze links in de vorm van afbeeldingen NAAST elkaar in plaats van ONDER elkaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

display: block means that the element is displayed as a block, as paragraphs and headers have always been. A block has some whitespace above and below it and tolerates no HTML elements next to it, except when ordered otherwise (by adding a float declaration to another element, for instance).

Gebruik inline:
display: inline

display: inline means that the element is displayed inline, inside the current block on the same line. Only when it's between two blocks does the element form an 'anonymous block', that however has the smallest possible width.