ik wil leren programmeren

ik wil graag leren simpel programmeren. ik kan al best goed HTML en een beetje JavaScript. Ik ben alleen nog best jongen zeggen de meeste mensen. (10 jaar)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Met een beetje geduld kan iedereen leren programmeren hoor! Het maakt niet uit dat je tien bent. Als je het graag wilt leren kan dat.

Ik raad je aan om python te leren. Met python kun je scripten maar ook standalone programma's maken. Bovendien is Python objecgeorienteerd. Dit is in het begin een beetje lastig maar als je dat onder de knie hebt kun je makkelijk overschakelen op Java, mocht je dat willen.
En als je niet OO wilt programmeren hoeft dat in Python niet per se, in tegenstelling tot Java.
Python heeft ook een erg uitgebreide documentatie, dus je kunt het jezelf leren, als je een beetje Engels kunt.
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien kan je hier iets mee:
http://www.youtube.com/watch?v=2lH5WYnxCMQ

En anders is hier een cursus JavaScript voor beginners:

http://www.voorbeginners.info/javascript/

Als jij het allemaal snapt wat daar staat en je kunt de opdrachten doen, dan is je leeftijd geen bezwaar.

Dan is er nog

Small Basic van Microsoft
nog niet eens toe aan versie 1.0 en nu al zou het dé ultieme ontwikkelomgeving moeten zijn om kinderen vanaf 10 jaar te leren programmeren.
http://mijnkindonline.web-log.nl/mijnkindonline/2009/04/makkelijk-progr.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer eens te werken in .net
in visual studio kan je gemakkelijk programma's maken voor windows.
aangezien je al wat ervaring hebt met html zou ik voor wpf kiezen, dit lijkt wel wat op html qua ontwerp.

ook kan je knopjes vanuit de zijkant in je programma slepen.
dubbelklik op een knopje om de code achter het knopje te bekijken.

zo kan je eerst een indeling maken in een visuele omgeving waarna je langzaam de functies kan toekennen aan de knopjes in het programma zonder het overzicht te verliezen.

in de bronnen hieronder zie je de download link en een aantal voorbeelden van hoe het eruit ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, wpf is te vergelijken met windows forms.
je hebt een mainwindow.cs en een mainwindow.xaml.cs xaml is hier de opmaak net zoals in windows forms de designer.cs voor opmaak zorgt. alleen is xaml code wat makkelijker te begrijpen (word ook in silverlight gebruikt). xaml voorbeeld code
even bepalen wat je wil leren en wat je zou willen doen. Er zijn voor diverse doeleinden verschillende mogelijkheden. Wil je minigames maken voor flash? telefoonapps (iphone, android, windows). Alles vergt een eigen aanpak. Wil je php/mysql leren om een programma op het web te bouwen?

Owja, je bent nooit te jong om iets te doen, hoe jonger hoe beter :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat makkelijk is om mee te beginnen is Small Basic.

Je kunt het downloaden bij de volgende link:
http://msdn.microsoft.com/en-us/ff384126.aspx

(Rechts staan er ook nog 'Small Basic Curriculum', ofwel de tutorials.)

Succes.