java of c++ maar daar ben je heel veel programmeerkennis en ervaring voor nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan niet zomaar even een game maken zoals Minecraft. Aan Minecraft is er zeer veel werk verricht en waarschijnlijk zijn de makers er wel minimaal een jaar bezig mee geweest om alles te maken.
Ik heb niet zoveel verstand van games maken hoor, maar je moet de programmeertaal GML, dat is een programmeertaal waarmee je games kan maken. Ik zal zeggen: Begin simpel, bij bijvoorbeeld gamemaker en als je de mooiste games kan maken en uit gamemaker bent gegroeid, dat je dan een stap verder kan. Je moet het echt in stapjes doen, anders kom je nergens.