Waar moet ik beginnen om door en door ICT Techneut te worden?

Om dat zwaar beladen woord 'hacker' maar niet te gebruiken.

Ik lees namelijk zo'n artikel http://www.nu.nl/tech/2704236/hackers-halen-honderden-nazi-sites-offline.html

En ik denk: Ik weet eigenlijk veel te weinig van computers.

Toegevoegd na 1 minuut:
Binnen windows en qua hardware weet ik alles; maar de overstap naar html (?) heb ik nooit gemaakt en klinkt mij ook als abacadabra in de oren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je van die onderwerpen _alles_ weet ben je techneut genoeg.
het lijkt me alleen erg onwaarschijnlijk dat je _alles_ van hardware en windows weet, en niks van html ...
alles is namelijk wel heel erg veel....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nb: techneut wordt je niet, je wordt als techneut geboren.

Antwoorden (3)

Begin bij een ict opleiding bij nti en veel praktijkstages kom je heel ver!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nouja als html al ald abracadara klinkt dan heb je nog een hele weg te gaan... Er zijn ook zo veel verschillende vakgebieden binnen de IT, afhankelijk van je leeftijd zou ik kijken naar een opleiding of baan binnen de IT kijk rond wat je leuk vind. Als je IT gaat leren alleen omdat je wat van hacken wil weten dan ga je er niet komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
beetje vreemd dat HTML onbekend is:
onder windows wordt veel XML gebruikt en dat is toch sterk verwant aan HTML, blijkbaar heeft windows ook nog wel wat geheimen ...
Ik zou beginnen met op het internet eens te kijken naar kleine tutorials van HTML. Je komt dan gaande weg steeds meer te weten hierover.

Mocht je intresse hebben om je echt te specializeren in de IT bedenk je dan goed dat er vele mogelijkheden in de ICT zijn, aan beide Hardware en Software kanten, kijk goed na waar je jezelf in wilt verdiepen en verdiep je hier langzaam in.

Natuurlijk kom je niet alles te weten via een simpel tutorialtje over HTML, maar je komt zo al wel een heel eind. Mijn tip: w3school.com

Voor het html tutorial hier: http://www.w3schools.com/html/default.asp