Hoe snij ik tekst uit objecten met Illustrator CS5?

Ik heb in illustrator een object gecreëerd. Daarboven (layer) heb ik een stuk tekst getypt. Deze tekst wil ik nu uit het onderstaande object snijden, zodat je dus een blok heb, met een transparant gat (de tekst dus).

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

In photoshop is het me gelukt. Selecteer de tekst, verwijder de selectie uit andere layer, klaar. Maar nadeel.. Het blok is geroteerd, dus je ziet de pixels heel goed.

Daarom wil ik dit in illustrator creëren, want daar zie je geen pixels.

Wie heeft ideeen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.1K

Het beste antwoord

Door pathfinder. de snelkoppeling is control + shift + f9 op windows, op mac: command + shift + f9

je krijgt een klein venstertje geopend met daarin verschillende functies. je tekst moet eerst in outlines worden omgezet (rechter muisknop op de tekst en ergens zie je 'create outlines', of 'expand' staan. De verschillende objecten moeten in dezelfde layer zitten anders werkt t niet. speel met de verschillende functies tot je het gewenste resultaat krijgt.

;-)

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je het blok in het zwart op de achtergrond plaatst en de tekst ervoor. Kies voor het gemak een felle kleur, kun je op minus front drukken. (een van de icoontjes in pathfinder) als de kleur van de tekst niet meer zichtbaar is is het gelukt!
Bronnen: