Hoe maak je een Wordpress website aanpasbaar?

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik begonnen met het bouwen van Wordpress themes, mijn ervaring met Wordpress is daarom nog niet zo groot. Wel heb ik ervaring met HTML en CSS, en een klein beetje PHP. Maar het zit zo: Ik bouwde vroeger altijd HTML websites, maar nu wil ik overgaan naar Wordpress themes, zodat je de website kunt aanpassen via Wordpress. Nu is het me gelukt om een website te laten werken, dus de HTMl, CSS, JS werkt allemaal, alleen nu wil ik de website nog kunnen aanpassen via Wordpress. Zoals de tekst en de plaatjes. Zou iemand me hier mee kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien als je gerichte vragen stelt of concrete problemen voorlegt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beste bouw je hem vanaf te grond opnieuw op met een page builder. Download daarvoor een plugin net als Page Builder by SiteOrigin.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties, ik ben tot het besluit gekomen om gewoon meteen een Wordpress website te maken. Dit lijkt mij de snelste en makkelijkste manier, en op dit moment zit het er al aardig in!

Antwoorden (1)

Beste Generalissimo,

Wordpress Thema's moeten worden gemaakt met de Wordpress Codex.
Het is daarbij van belang om rekening te houden met de Template hierarchy. Standaard moet een WordPress thema altijd aan een aantal eisen voldoen.

voorbeelden van eisen zijn bijvoorbeeld de volgende files:
header.php - This file will contain the code for the header section of the theme;
index.php - This is the main file for the theme. It will contain the code for the Main Area and will specify where the other files will be included;
sidebar.php - This file will contain the information about the sidebar;
footer.php - This file will handle your footer;
style.css

Vergeet vooral niet Wordpress Hooks te gebruiken, probeer zo min mogelijk hard-coded te doen.