Welke resolutie (website) is het beste hedendaags, voor beste functionaliteit?

Ik gebruik op dit moment een breedte van 960px voor mijn website, maar ik vind dat tamelijk klein. Zelf heb ik een resolutie van 1440x900, maar gebruik ook regelmatig groter.

Ik wil graag weten welke breedte ik moet gebruiken om zoveel mogelijk bezoekers goede funtionaliteit te kunnen bieden. de hoogte is vanzelfsprekend automatisch.

Ik gebruik zoals ik eerder zei 960px, moet ik daar 1024 van maken, of kan ik zelfs gaan naar 1200px breed?

De voornaamste doelgroep is de moderne particulier, met een beeldscherm uit minimaal het jaar 2000. dus niet lager dan 1024x768.

Waar ligt het gemiddelde tegenwoordig? / Welke breedte kan ik het beste gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik gebruik als ik kan tussen de 1000 en 800 pixels, dit omdat er de laatste tijd veel van die netbooks zijn (die kleine laptopjes).

Groter zou ik niet gaan, want zijwaarts scrollen vind niemand prettig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

960px breed is algemeen aanvaard, en eigenlijk moet je niet groter gaan. Je kan ook kiezen om een zogeheten 'fluid' (door bij de website i.p.v. met pixels werken, met procenten werken) website te maken die zich aanpast aan de breedte van het scherm. Hierbij heb je dan echter dat teksten heel breed uit komen te staan. Ikzelf vind dat vervelend tijdens het lezen. Het voordeel is dat je het zo kan maken zodat het op tablet (en zelfs smartphones) er nog steeds goed uitziet.
De link in mijn bron laat echter zien dat beide gecombineerd kunnen worden (fixed en fluid)

Oh, nog een tip. Mocht je aan het ontwerpen zijn, dit is voor verschillende programma's een hele goede stramien om mee te werken. Deze word enorm veel gebruikt en is ook 960 breed. http://960.gs/