Spring een goede keuze?

Is het een goede keuze om, als je gaat programmeren in Java, gebruik te maken van het Spring framework? Of zijn er andere/betere?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Spring is wel erg wennen, maar uiteindelijk erg robuust. Ik raad je aan om niet als beginner aan het Spring framework te beginnen. Op je vraag of er andere zijn kan ik helaas geen antwoord geven.

Ik gebruik Spring vooral omdat het veel functionaliteit bied in the MVC (model - view - controller) model. Dit is erg handig als je met meerdere mensen tegelijk aan je software werkt en het houd je code erg gestructureerd. Het vereist alleen wel veel ervaring en discipline als programmeur om hier goed mee te werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Spring is inderdaad een goede robuuste keuze, echter het is niet de de facto java standaard, dat is Java EE en JSF als web framework. Heel veel mensen (ik incluis) zijn in het verleden weggevlucht van jee (toendertijd j2ee) en overgestapt naar Spring. Intussen heeft de java standaard weer grote inhaalsprongen gemaakt. Belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen is wat wil ik? Java / geen java, web applicatie. Ik richt me even op web apps: opties binnen java zijn groovy. Afhankelijk van de soort applicatie en programmeertaal, applicatie zou je ook kunnen kijken naar cms systemen. (jackrabbit (java), django (python), drupal (php) of ruby on rails (dan ben je echt hip).