ik wil in excel maandelijks bedragen aftrekken met als sado het bedrag wat nog betaald moet worden

b.v moet betalen 150 af per maan 12,50 wat moet ik dan nog betalen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Dit kun je zo doen (zoals in de afbeelding).

Je zet eerst de maanden onder elkaar neer in kolom A, dan het bedrag van de schuld (150 euro dus in cel B2) en daarachter zet je het bedrag wat je die maand hebt afgelost/wil aflossen.

Onder het bedrag dat is ingevuld (dus in cel B3) zet je een formule neer. =B2-C2
Deze formule kopieer je door naar beneden in kolom B.

Als je dan in kolom C de werkelijke bedragen invult dan rekent hij automatisch uit wat er nog te betalen overblijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Top! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uitstekend de oplossing!!!!!

Andere antwoorden (1)

Ik neem aan dat je wil weten wat je in moet voeren zodat je een duidelijk overzicht krijgt. Je kunt het op 2 manieren doen:

Manier 1:
- in de A kolom (vanaf A2) voeg je de maanden in (jan, feb, maart, etc.)
- in vakje B1 vul je het totaalbedrag in = 150
- in vakje B2 vul je het bedrag in wat je maandelijks betaald = 12,50 (je ziet dus bij iedere maand 12,50 staan
- in vakje B20 (bijvoorbeeld) wil je het totaal zien: vul dan de volgende formule in: = B1-(B2+B3+B4+B5+B6+ ga verder tot B19)

Je zult nu handmatig iedere maand het bedrag in moeten vullen. Bij maanden dat er nog niets staat zal Excel 0 berekenen.

Manier 2:
Wellicht wat ingewikkelder.
- In vakje A1 vul je het totaalbedrag in 150 en in A2 het bedrag wat je er af wil halen
- In vakje A3 (totaal) volg je de volgende formule in: =
A1-(A2*1) en je zult een totaal zien.

De 1 staat voor het aantal maanden dus je kan het handmatig aanpassen per maand. Heb je vijf maanden afgelost verander je in vakje A3 de 1 in een 5 en wordt het: =A1-(A2*5)

Zelf heb ik op deze manier mijn overuren bijgehouden en na een jaar heb ik dit zeer goed kunnen gebruiken. Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen. Succes!