Hoe kan ik mensen automatisch laten zien of ze prijs hebben op mijn website?

Beste mensen!

Ik wil graag flyers uitdelen met daarop steeds een andere code. Bijvoorbeeld bij de ene flyer staat 1479 en bij de andere 7389

Hoe kan ik iets maken dat mensen hun unieke code op mijn site kunnen invullen en dan bijvoorbeeld zien of ze prijs hebben of helaas niks hebben gewonnen.

Hoe kan ik dan instellen dat bijvoorbeeld codes 1234 en 2637 en 3828 iets hebben gewonnen en de andere code's niet

Ik gebruik om een site te maken Studio webdesigner 4pro

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Om zo'n soort programma te kunnen maken heb je twee dingen nodig. 1: een database waarin je de winnende code's op slaat. 2: een stukje programmacode die bij elk gebruik van het invulveld controleert of het nummer van een flyer gewonnen heeft.

Nummer 1 kan in de vorm van een bestandje op je website (txt, of iets dergelijks), in de vorm van iets wat hard is geprogrammeerd (je zet in je programmacode gewoon keihard de codes die winnend zijn) of in een SQL database. Hard programmeren is het snelste, een txt bestand of MySql database is het netste.

Nummer 2 kan met Javascript, PHP, ASP.Net of een andere programmeertaal die meer begrijpt dan HTML. Denk er wel aan dat Javascript aan de kant van de client draait en wanneer je de winnende getallen hard-coded in je javascript zet de gebruiker ze gewoon kan vinden.

Als je het met PHP of met ASP.Net doen kan dat niet. Je programma draait dan server-side en kan niet worden uitgelezen door een gebruiker. Je hebt wel een PHP server nodig op je webserver. Deze worden door alle commerciele hosting bedrijven gebruikt, maar als je je eigen webserver hebt moet je daar dus wel rekening mee houden.

Een voorbeeld van zo'n programma is:

$winnendeGetallen = array("1234", "2345", "3456", "4567", "5678", "6789", "7890");

if(array_key_exists("getallen", $_POST))
{
if(in_array($_POST["getallen"], $winnendeGetallen))
echo "Je hebt gewonnen!";
else
echo "Helaas, je hebt niet gewonnen!";
}

?>

Dit bestand moet je opslaan als een .php bestand. Om de winnende getallen aan te passen hoef je alleen maar de variabele $winnendeGetallen te veranderen. De getallen die daar nu achter staan kunnen gewoon aangepast of aangevuld worden.

Als de gebruiker nu de bron van je website opvraagt zal die altijd hooguit de echo zien, nooit de PHP code.

Als je hier nog vragen over hebt kun je gerust op mijn antwoord reageren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi, heel erg bedank voor je lange en fijne antwoord. Alleen hij doet het nu half. http://familieentertainment.nl/pagina74.html
ik kan daar nu code`s invullen alleen je ziet niet of je hebt gewonnen! is er ook een mogelijkheid om dit te doen: iemand vult de code 1234 in en ziet dan Je hebt een t-shirt gewonnen!
En als dan iemand 4789 invult ziet hij dat hij een mok gewonnen heeft ect.. Nogmaals bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik constatteer de volgende problemen:
Je hebt de HTML en Body tag ook gebruikt op een plek waar ze niet horen. Het voorbeeld had deze tags om volledig te zijn, maar op de plek waar jij het plakt hoef je het maar te plakken vanaf
Je hebt je pagina nog steeds HTML genoemd. Verander de bestandsnaam naar pagina74.php
Ik zie dat je host bij Helderhosting.nl. Zij hebben zeker een PHP server. Ik verwacht dat het werkt als je de voorgaande problemen oplost. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie dat je vraagt of het ook mogelijk is op te zeggen wat hij heeft gewonnen.
Dan heb je dus die array waarin de codes staan:
$array = array(
'code' => 'prijs',
'code2' => 'prijs2'); Rewrite voor de gemakklijkheid $_POST
$code = $_POST['getallen']; En dan zet je tussen het statement van in_array...
Echo 'Jij hebt een '.$array[$code].' gewonnen';
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi Sanderke, Maar hoe moet ik dat dan doen met die code die die man mij gegeven heeft? Moet ik die dan ook nog gebruiken? Ik weet echt 0% over dit soort dingen namelijk :P
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees mijn reactie, daar staan de oplossingen voor je huidige problemen. Om de prijzen erin op te nemen heb je inderdaad een dergelijke oplossing nodig waar sander mee komt. Ik heb echter het idee dat je niet voldoende kennis van programmeren hebt om dit nu te kunnen tiepassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vervolg:
Wat ik wil voorstllen is dat je de oplossingen eerst toepast op de oude code tot et werkt en we daarna samen de code uitbreiden voor de prijzen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja net gedaan en hij doet het JOEHOEEE!!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij doet het nu en ik snap ook hoe ik de tekst kan aanpassen. Maar hoe kan ik het nu maken dat bijvoorbeeld code 1234 betekent "je hebt een t-shirt gewoonen" en code 6378 betekent "je hebt een dvd gewonnen" en ga zo maar verder?? Ik ben jullie trouwens echt heel erg dankbaar voor jullie hulp!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat we nu moeten doen is de prijs laten zien. Het stukje code op je website ziet er nu zo uit: { if(in_array($_POST["getallen"], $winnendeGetallen))
echo "Je hebt gewonnen!";
else
echo "Helaas, je hebt niet gewonnen!";
} ?>

Daarvan gaan we maken: "1234" => "een fiets",
"2345" => "een auto",
"3456" => "een koelkast",
"4567" => "een televisie",
"5678" => "een computer",
"6789" => "een Nintendo",
"7890" => "een dvd-speler"); /*Let op als je dit veranderd waar de comma's staan en waar het haakje staat. Tussen elke combinatie staat een comma, voor de eerste en na de laatste staat een haakje. Dit commentaar kun je weghalen of laten staan*/ if(array_key_exists("getallen", $_POST))
{
if(array_key_exists($_POST["getallen"], $winnendeGetallen))
echo "Je hebt ". $winnendeGetallen[$_POST["getallen"]] ." gewonnen!";
else
echo "Helaas, je hebt niet gewonnen!";
} ?>

Wat je moet veranderen zijn de getallen en datgene wat erachter staat. Je kunt het aantal getallen/prijzen veranderen als de combinatie maar altijd zo is: "1234" => "prijs" (waarbij "1234" en "prijs" alles kan bevatten wat je wilt). Ik kan de code nu niet controleren omdat ik op een andere computer bezig ben. Als het niet werkt moet je even 24 uur wachten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wooow! Heel erg bedankt, hij doet het!!!! Is er ook een mogelijkheid dat iemand een winnende code invult en ziet dat hij wint, en dat er dan een contact forumlier opend waar ze hun adres in kunnen vullen en ter controle hun code zodat ik weet waar ik de prijs naar toe moet sturen? Sorry dat ik zoveel vraag, en heel erg bedankt voor u hulp!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou je het antwoord als beste antwoord willen markeren? Wat het makkelijkst is is als je in de "je hebt een x gewonnen" melding je email adres noemt waar ze de prijs kunnen claimen en daarbij als bevestiging om de code vraagt. Als je een contactformulier wilt moet je de gegevens die worden ingevuld ook ergens opslaan. Dat is een veel ingewikkeldere oplossing. Je kunt de gegevens ook laten emailen, maar dat is ook een ingewikkeldere oplossing en dermate maatwerk dat het lastig is om dat hier via goeievraag.nl uit te leggen. Je kunt de code veranderen naar van : echo "Je hebt ". $winnendeGetallen[$_POST["getallen"]] ." gewonnen!"; naar: echo "Je hebt ". $winnendeGetallen[$_POST["getallen"]] ." gewonnen! Stuur een email met je naam en de code naar EMAIL@EMAIL.COM om je prijs te claimen!"; Als je dat voldoende vindt zou dat een goede oplossing zijn. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Okee heel erg bedankt!! Natuurlijk markeer ik het als beste antwoord! Want dat is het ook hahaha Heel erg bedankt!