Dat is het opstellen van een vertaaltabel tussen twee of meer systemen. Middels de vertaaltabel wordt de data van het ene systeem aan het andere 'gemapt'. Voorbeeld:

systeem A heeft een veld 'KLANT'
systeem B heeft een veld 'CLIENT'

systeem C moet het adres uit systeem B halen obv de naam in systeem A. Door vast te leggen dat KLANT=CLIENT koppel je deze gegevens aan elkaar.
paulus811