Zou je je keuze voor 'beste antwoord' willen toelichten? Of willen zien waarom je het beste antwoord hebt gegeven?

Het lijkt mij aardig om toe te kunnen lichten een bepaald antwoord kies als beste. Andersom lijkt het me leuk om te zien waarom men mijn antwoord het beste vond.

Wie vindt dat ook, of juist niet (dat mag hoor)?

Alle reacties lezende, ben ik het ermee eens dat het plaatsen van een reactie bij het beste antwoord of bewerken van de vraag, voldoende is.

bedankt allemaal.

paulus811
14 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (11)

Ik vind die optie persoonlijk niet een handige toepassing. Het is wel een leuk idee opzich maar sommige mensen hebben helemaal geen zin om aan te geven waarom dit het beste antwoord is. Bovendien vraag ik mij af hoe je dat wilt laten zien. Je kan in feite al aangeven waarom jij iets het beste antwoord vind. Dit kan je doen door een reactie te geven voordat je de vraag sluit. Om hier een aparte functie voor te maken vind ik overbodig en niet handig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als sommige mensen daar geen zin in hebben, dan houdt dat ook in dat anderen er wèl zin in hebben.
Verder klopt 't wel dat je al bij een reactie op bij de vraag zelf al kunt motiveren waarom je een antwoord gekozen hebt. Maar da's niet overdreven netjes/overzichtelijk.
Het doet daarom weinig af aan 't feit dat sommigen er graag een aparte optie voor zouden willen zien. En die optie (als ie er zou zijn) hoeft ook niet verplicht ingevuld te worden. Misschien zou 't slechts een kleine verbetering zijn, maar elke verbetering is er eentje. Nuttig, omdat de site daarmee beter kan worden. Wel kan ik voorstellen dat Ilse niet genoeg programmeurs heeft / wil inzetten om elke goede wens te honoreren.
Dat zou ik dan trouwens een gemis vinden. Om te kunnen onderzoeken welke wensen de community allemaal heeft, sta ik nog steeds te trappelen om een 'interactieve wishlist'. Als GV de programmeurs alleen wil inzetten voor grotere verbeteringen: dan is zo'n wishlist absoluut prioriteit (in mijn ogen dan). En ik vind dat dat ook bij Ilse zo zou moeten zijn - tenminste, als zij waarde hechten aan de mening van de community.
Ja, dat wil ik steeds doen.
Twee keer heb ik het goede antwoord op die manier toegevoegd dat ik uit andere bron had gekregen.

Toegevoegd op 12-06-2009 12:53:49
In die situatie dat er een antwoord uit andere bron is gekregen waarvan je zeker weet dat het goed is, dan zou het handig zijn.

Toegevoegd op 12-06-2009 13:00:17
Het is wel mogelijk als je voor het sluiten een herkenbaar stukje tekst toevoegt. Herkenbaar door een koptekst.
Je kunt ook een privé-bericht aan diegene sturen of een reactie bij het antwoord plaatsen.
Dat laatste doen al enkele deelnemers bij GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als reactie op je eigen vraag kun je eventueel een toelichting toevoegen, waarom je juist dat antwoord gekozen hebt. Het is iedereen vrij om dat te doen, maar de mogelijkheid bestaat dus al.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal met Anne eens. De optie bestaat al in de vorm van een reactie. Deze optie wordt overigens niet heel veel gebruikt, hetgeen aangeeft dat er niet zoveel behoefte aan is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doe ik al regelmatig bij 'reacties' op 't betreffende antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan inderdaad al. Ik voeg vaak een stukje aan mijn vraag toe vóórdat ik hem sluit. En een reactie kun je ook gven op het antwoord dat je het beste vindt. Je moet er alleen even bij nadenken dat je éérst je toelichting moet plaatsen, en dán pas de vraag sluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou ik heel heel heel erg graag willen, sterker nog , zeker bij vragen waar geen goed/fout antwoord is, heb je ook gewoon soms even de behoefte dat toe te lichten of uit te leggen, ALS je er een gekozen hebt. Of juist melden waarom je geen best antwoord koos.
Ik 'smokkel' nu af en toe door de vraag nog een keer te bewerken en die info aan de vraag toe te voegen.
En natuurlijk zou ik ook graag weten waarom mijn antwoord of juist dat van een ander als beste is gekozen. Zeker voor toekomstige referentie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dan zijn er nog meer regels, en een probleem, als iemand dat dan niet wil doen, wat dan?

Nee hoor niet goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n optie hoeft niet een verplichting te zijn, hoor...
Ik ben het met je eens. Het kan door een reactie, maar ik zou dan altijd zo snugger zijn om de vraag eerst te sluiten en een beste antwoord te kiezen en daarna te bedenken dat ik eigenlijk nog wilde zeggen waarom. Als er een optie zit waarbij je dat kan zeggen die opkomt wanneer je de vraag wilt sluiten dan kan je dat niet vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat zou ik (9 van de 10 keer) wel willen. Maar vaak blijkt het al uit het antworod, omdat het ronduit het meestomvattend is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het niet alleen met een reactie op dat, als beste gekozen, antwoord, maar ook door een extra aanvulling bij je vraag te geven door "Bewerken" te kiezen. Dat heb ik ook wel eens gedaan. De mogelijkheid bestaat dus al.

Zoals je kan zien bij mijn vragen, bedank ik, vóór ik mijn vragen sluit, de antwoordgevers voor de gegeven antwoorden. Soms heb ik hierbij vermeld, waarom ik een antwoord als beste verkoos.