"Het lijkt een raar idee, maar een iPhone 3G is heel goed zelf te maken! Als je alle onderdelen verzameld en vervolgens de handleiding op deze site volgt heb je uiteindelijk een werkende iPhone 3G! Zie ook het forum of de webshop voor meer informatie!"
Voor een iPhone 3G, zie eerste bron.

Van een Macbook tot een Ipad.
"Voor mensen die niet van iOS houden maar gewoon een tablet van Apple willen die draait onder OS X heeft Enigma-penguin de oplossing. Op de internetsite wordt uitgelegd hoe van een Macbook een tablet werd gemaakt.

Deze OS X tablet heeft alle kenmerken van de iPad tablet van Apple. Zo heeft het een touchscreen en een virtueel toetsenbord. Ook verandert deze tablet vanzelf het horizontale of verticale zicht op het scherm."
Tweede bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Tommmus wil een app maken, niet het apparaat zelf.
De officiële weg:
Eerst moet je zorgen dat je een computer met OS X hebt (macbook, imac, mac mini...).

Vervolgens moet je een Developers iTunes account hebben (log in op de developers site met je iTunes ID, en volg de stappen), en dan kun je xcode + de iOS SDK downloaden. Met dat programma kun je vervolgens beginnen je eigen apps te maken.

Als je vervolgens je App in de appstore wilt zetten (en de apps op je iOS-apparaat wilt uitproberen) met je nog eens 79 euro per jaar erbij betalen.

Er bestaat ook een niet officiële weg, waarbij je je iOS-apparaat moet jailbreaken, en vervolgens op die manier je apps kunt maken (op een windows computer). Daar heb ik geen verstand van, dus kun je het beste even met google zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is momenteel het beste boek omtrent iphone development: iPhone App Development: The Missing Manual
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat je daarmee wil beginnen moet je een computer hebben met OSX. Daarna kan je volgens mij de iPhone SDK downloaden van de Apple website.

Het is dus echt gewoon hard-core programmeren en vergt dus wel wat aandacht. Overigens meende ik dat het ongeveer 100 euro per app was (om te publiceren).