[PC] 3 Computer vragen in 1.

Beste,

Ik heb een aantal vragen die vallen in het computergebied.
Ik val daarom ook maar meteen met de deur in huis:

= Vraag 1 =

Ik ben de laatste tijd nogal opzoek naar Portable Applications.
Tevergeefs, degene die ik juist wil zijn er weer juist niet.

Ik heb op Google al even rondgeneusd, hoe ze te maken zijn.
Heb al een aantal opties gevonden hoe ze te maken.

Maar ik wil juist op de manier dat je maar 1 file hebt, de toepassingsbestand (.exe file).

Daarom vraag ik jullie hulp nu, hoe is dit mogelijk? Met 1 bestand?

= Vraag 2 =

Met downloaden loop je ook groot de kans virussen binnen te krijgen. Daarom ben ik reuze benieuwd naar dit:

Scannen Virusscanners alleen op .rar bestanden of kijken ze ook in .rar bestanden en .iso bestanden en dat soort ingepakte bestanden?

= Vraag 3 =

Stel, je wilt een Portable applicatie zelf maken.. Is het dan ook mogelijk om een geactiveerde versie te maken? Ik bedoel maar.. Voor veel programma's heb je een registratie code/serial number nodig om een volledige versie te maken. Hoe zit dit met Portable versies? Hoe wil je die "registreren" ?

= Kleine vraag =

Wat is nu de beste manier om een Portable applicatie aan te maken? Het liefst wel snapbaar, ik ben niet de slimste van de wereld xD

--

Graag wat hulp!

Mvg,
Ruben.

Toegevoegd na 51 minuten:
Nog 2 vragen :
= 1 =
Stel ik download een Portable OS van bijvoorbeeld Windows XP, hoe werkt dit? Is het veilig?
= 2=
Wat is een goede Portable virusscanner?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik dit zo lees heb je niet echt kennis van zaken, geeft aan niet de slimste van de wereld te zijn :p en je wilt toch de applicaties gaan aanpassen. Dit vraag je op goeie vraag, waar ze niet doen aan illegale zaken ondersteunen. Het aanpassen van applicaties is illegaal. Zeker als je de serials gaat toevoegen. Toegevoegd na 46 minuten:
nu klopt de titel van je vraag niet meer...... nu is het 5 in 1 .... :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ja.. Maar dit is jammer genoeg nog geen 1 antwoord op 1 van die 5 vragen... ;(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Best stel je ze afzonderlijk, je hoeft niet te betalen per vraag. ;) heb namelijk geen zin om al jou vragebmn te beantwoorden en uit te pluizen en denk vele met mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wolgen, dan reageer je niet? Dan scheelde het je ook uit te pluizen welke onzin antwoord je hier neer moest zetten ;)

Antwoorden (1)

Vraag 1:
Ik gebruik xenocode Application Studio 2010
(Is geevolueert tot spoon studio, wat online werkt. De application studio werkt beter, maar is beperkt uitgegeven)
Maar ook vmware thinapp realiseert hetzelfde resultaat, dwz 1 executable.
Vraag 2:
Dit is in te stellen in de meeste virusscanners. Ze noemen het vaak scan archives.
Vraag 3:
Ja, dit is mogelijk met de tools uit antwoord 1
Dit wordt voor gebruikers
Vraag 4:
De in 1 genoemde tools zijn virtualisatietools. Kortgezegt maken die een opname van je installatie, en slaan ook registersettings op in die executable.

Portable OS'en en virusscanners heb ik geen kaas van gegeten.

Het virtualiseren van virusscanners kan ik niet aanraden, wegens de vele updates die die software ondergaan.