Is er een programma/site waarbij je een flash programma kan maken en/of programmeren?

Het hoeft niet html te zijn want ik heb een flash player op mijn PC maar ik wil er programma's mee maken.

(voor windows xp of windows 7)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Flash programma's, flash websites trouwens ook, kun je maken met Adobe Flash Professional.
Het maakt gebruik van Actionscript. Dat is een soort versimpeld JavaScript.
Maar Adobe Flash Professional heeft een interface die het zo voor je regelt dat je nauwelijks de code (het Actionscript) hoeft te zien.

Je kunt er hele leuke dingen mee doen, maar een Flash website wordt gauw te zwaar om nog goed te functioneren.

Als je er mee wilt gaan beginnen kan deze site wel heel erg goed van pas komen;
Flash getting started
http://www.adobe.com/devnet/flash/getting_started.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt er apps mee voor OS X maken, trouwens ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gewoon bij adobe.com kan je de trail downloaden is 30 dagen geldig