Hoe knip ik een exact pixelformaat uit een foto ?

Ik heb een foto van 900x700 en wil ergens in het midden een stuk uitknippen van 900x180, dan is de vraag dus hoe ?

Toegevoegd na 55 seconden:
met photoshopCS van adobe

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Neem het rechthoekige select tooltje. Ga dan naar selectie -> selectie aanpassen (select -> transform selection). Je krijgt dan een extra werkbalke, waar oa W en H in percentages staan. Die kan je handmatig aanpassen, en dan zet je bv 1500px voor 1500pixels neer. Zie plaatje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf gebruik vaak irfanview voor dat soort dingen, daar kan je precies een kader maken met exact afmetingen op de plaats die je wil. van Photoshop weet ik niet zo veel af, dus daar kan ik je niet echt mee helpen.