Hoe voeg ik reCaptcha toe aan een Smarty template (.tpl)?

Ik wil op mijn contactformulier een recaptcha-blokje zetten. Mijn website draait met de smarty, waarmee ik de templates en de code verspreidt houd.

Ik krijg nu de melding: "Input error: Invalid referer"

Kleine stukjes van mijn code:
$smarty->assign("recaptcha", recaptcha_get_html($publickey));

{$recaptcha}

Bij voorbaad dank!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan {$recaptcha} in je .tpl file zetten. Uiteraard moet je de rest van de code die het controleert in je .php code zetten. je zou hierbij in het geval of het true of false is een eigen assign aan kunnen geven met: Het is gelukt / het is niet gelukt, de code kwam niet overeen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zorg er ook voor dat de API key klopt.

Toegevoegd na 2 minuten:
*

Log into your ReCAPTCHA account and go to the page on their system that lists all your sites using ReCAPTCHA. At the time I write this, that page can be found at this link.
*

Add your new domain to that list using the appropriate link on that page. At the time I write this, there is a button or link on the page that says something like "Add a new site". You will be given a new set of public and private keys that will only work on that new domain.
*

Return to the Feedback Form Wizard and generate a new form and script using the public and private keys for that domain.
*

Insert the new form code into your web page, and republish (re-upload) both that web page and the new script that is provided.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan gewoon PHP toevoegen aan een Smarty template:

{php}
... hier je php script ...
{/php}

Verder kan je dan de instructies volgen op http://code.google.com/intl/nl/apis/recaptcha/docs/php.html

Zorg wel dat je een API key aanvraagd. Succes!