Hoe tel ik in Perl het aantal woorden uit een externe tekstfile?

Heeft iemand daar een voorbeeldscript van?

Daarnaast moet ik bepaalde woorden uit de betreffende tekst uit het tekstfile vervangen en de totale output weer wegschrijven naar een file.

Wie o wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Eerst open je de file in een input buffer. Dan split je op het spatiekarakter. De tekst vervangen kun je met een gewone regex doen. Dus dan wordt het iets als (even uit mijn hoofd, er zouden typos of syntax errors in kunnen zitten):

#!/usr/bin/perl

$tevervangen = "bla bla bla";
$vervanging = "een of andere string";

open (FILE,"/path/to/file");
@inputlines = ;
close FILE;
$input = join('',@inputlines);
$input =~ s/$tevervangen/$vervanging/g;

open (FILE,">/path/to/outputfile");
print FILE $input;
close FILE;

@words = split(" ",$input);
$aantal = count(@words);

print "Mijn tekst heeft " . $aantal . " woorden.\n";