Ik heb een formulier op mijn website gemaakt maar maar hoe laat ik die verzenden naar mijn e-mail? (Ik gebruik Office Frontpage)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wirowok, ik weet niet of je veel kennis hebt van PHP en hoe je dat werkend krijgt, maar ik had lang geleden eens een contact formulier gemaakt als voorbeeld. Je kan hem gebruiken (iedereen trouwens) en aanpassen aan je eigen wensen. Ik hoop dat je er iets mee kunt. De code hiervan kun je vinden via deze link:
http://www.plaatscode.be/140184/

Het beste antwoord

$to = 'nobody@example.com';
$subject = 'the subject';
$message = 'hello';
$headers = 'From: webmaster@example.com' . "\r\n" .
'Reply-To: webmaster@example.com' . "\r\n" .
'X-Mailer: PHP/' . phpversion();

mail($to, $subject, $message, $headers);
?>

Werk dit misschien?
En misschien eens contact opnemen met je hosting aanbieder met de vraag of die dit ondersteund?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In deze regel vertellen we, in HTML, dat we beginnen met een formulier (FORM) van het type (ENCTYPE = EncoderingsType) "text/plain" zodat wij mensen het resultaat ook begrijpen.

De bijbehorende actie (ACTION) is het resultaat per e-mail versturen (MAILTO) naar email@ergens.nl met als onderwerp (SUBJECT) "onderwerp".

Toegevoegd na 4 minuten:
Dat is het normaal als je in php schrijft. In het programma frontpage zijn dit de stappen:

1. Klik in de weergave Pagina met de rechtermuisknop op het formulier en klik vervolgens op Eigenschappen van formulier in het snelmenu.

2. Klik op Verzenden naar.
Geef in het vak E-mailadres het e-mailadres op waarnaar u de resultaten van het formulier wilt sturen.

3. Wilt u de resultaten alleen per e-mail versturen en niet ook nog in een bestand opslaan, dan laat u het vak Bestandsnaam leeg.

4. Klik op Opties en vervolgens op de tab E-mailresultaten.

Ga vervolgens op een van de volgende manieren te werk:
Stel de indeling van de tekst in het vak E-mailindeling in.

Typ in het vak Onderwerpregel de tekst die op de onderwerpregel van het e-mailbericht moet komen.

Wanneer u dit vak niet invult, komt er standaard op deze regel 'Resultaten van formulier' te staan.

Wilt u dat op de onderwerpregel van de e-mail de resultaten uit een van de velden van het formulier komen te staan, dan selecteert u Formulierveldnaam en typt u vervolgens de naam van het veld in het vak Onderwerpregel.

Wanneer u een bepaald e-mailadres als afzender wilt (de regel Van of Aan in de e-mail), geeft u dat op in het vak Antwoordadresregel.

Mocht op het formulier een veld voorkomen waarin het e-mailadres van de bezoeker van de site wordt verzameld, dan kunt u dat adres als afzender gebruiken. Selecteer in het vak Antwoordadresregel de optie Formulierveldnaam en geef vervolgens de naam van het formulierveld op in het vak Antwoordadresregel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen PHP, dat is HTML.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry vergissing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik geprobeerd maar er komt geen e-mail!
Geloof dat het wel helpt als je de versie van je frontpage opgeeft. Ik heb er een formulier in staan met een een universele verstuur knop die zorgt dat het resultaat van het invullen in mijn mail eindigt.

Ik heb in de staan dat er een java script gaat werken