Hoe kan je een webpagina publiceren?

Als je een website schrijft in bijv. kladblok o.d. Hoe kan je deze dan publiceren. Hoe kan dit gratis? En ik las over een manier hoe het kon als je bijv. altijd jouw computer hebt aanstaan. Hoe werkt dit dan? Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Gratis een website publiceren. Kijk hier is naar http://www.000webhost.com/ is volledig gratis en je hebt volledig de controle over de bestanden. Je krijgt geen .nl domeinnaam maar, dan kan wel iedereen je site bezoeken. Let trouwens wel op dat kladblok niet het perfecte programma is om websites te bouwen. Gebruik bijvoorbeeld dit: http://notepad-plus-plus.org/

Heb je nog vragen stel ze gerust!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat deed iemand met office publisher maar de meeste mensen doen dat met webs of een andere gratis pagina maker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een hotmail adres hebt, ga dan eens naar www.skydrive.com
Als je een gmail email adres hebt, ga dan eens naar http://docs.google.com

je kunt je tekst in de documenten knippen/plakken.
Erg mooi, advertentievrij en al jaren gratis
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"...een website schrijft in bijv. kladblok.."
Daarmee bedoel je dat je zelf de HTML-code schrijft voor de hele website?

Dan heb je dus 1 of meer tekst-bestanden, bestaande uit bron-code
en met de extensie .html. (en .css en misschien .php)

Wanneer je bij een provider webruimte hebt gehuurd
dan kun je die .html bestanden uploaden met behulp van een FTP-client.

FTP is een manier om bestanden over te zetten van de ene naar de andere computer; dit wordt meestal gebruikt om vanaf de eigen computer de gehuurde webruimte te bereiken
Een FTP-client is een programma'tje waarmee je dat contact kunt leggen en onderhouden.
Je moet dan wel weten hoe de server van de provider heet en je zult een wachtwoord moeten gebruiken. Dat heb je van de provider gekregen.

Een website op je eigen computer onderbrengen kan wel, maar daar zitten behoorlijke nadelen aan. Vooral voor een 'amateur'
Ten eerste zul je inderdaad 24/7 online moeten zijn.
Ten tweede zul je webserver software moeten bezitten. Bijvoorbeeld "Apache". Daar moet je mee om kunnen gaan, omdat je allerlei instellingen moet doen en die moet onderhouden. Er kleeft een ontzettend risico aan; als je je eigen computer bereikbaar maakt vanbuit de buitenwereld en je richt de zaak niet goed in, ben je direct een makkelijke prooi voor virussen, criminelen en dergelijke.
Onderschat dat gevaar niet en onderschat ook niet wat er voor nodig is om jezelf veilig te houden en de website tegelijkertijd wel bereikbaar.

Het allerbeste om een website te hosten is nog steeds een betaald account bij een provider.
Er zijn genoeg mogelijkheden voor gratis accounts, maar vrijwel nooit zonder reclame en vrijwel nooit voor een eigen gekozen domeinnaam.
Betalen betekent meer service en de mogelijkheid om een eigen domeinnaam te gebruiken.