Je hebt voor veel websites wel cookies nodig, dus alles blokkeren is niet zo'n goed idee.

De makkelijkste mogelijkheid is een Private Browsing session starten. Dit doe je met Ctrl + Shift + P
Hiermee word alle data weggegooid op het moment dat je de browser sluit, inclusief de cookies.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je het zelf wilt instellen, doe je dit op de volgende manier:
Internet Explorer: Extra -> Internetopties -> Privacy -> Geavanceerd.
Hier kun je zelf de instelling wijzigen voor het opslaan van cookies.
Firefox: Tools -> Options -> Privacy.
Kimath
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat je ook zou kunnen doen is je niet al teveel zorgen maken over de cookies zelf, maar ze eens in de zoveel tijd gewoon weg te gooien. Een mooi programman om al die zooi op te ruimen is ccleaner van piriform (http://www.piriform.com/)... Ruimt je register op, gooit cookies weg en haalt meteen ook veel ander overbodig spul weg...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Internet Explorer biedt verschillende mogelijkheden om de cookies te beheren die op uw computer zijn opgeslagen. U kunt cookies blokkeren of toestaan, of u kunt specifieke sites opgeven waarvan u cookies wilt accepteren. Wanneer u dit soort wijzigingen aanbrengt, heeft dit geen invloed op de cookies die al op uw computer zijn opgeslagen. Het is dus raadzaam om eerst alle cookies die al op de computer zijn opgeslagen, te verwijderen voordat u de volgende stappen uitvoert.

1.U kunt Internet Explorer als volgt openen: klik op de knop Start en klik vervolgens op Internet Explorer.

2.Klik op de knop Extra en klik vervolgens op Internetopties.

3.Klik op de tab Privacy en verplaats onder Instellingen de schuifregelaar naar boven om alle cookies te blokkeren of naar beneden om alle cookies toe te staan. Klik vervolgens op OK.

Als u alle cookies blokkeert, worden sommige webpagina's mogelijk niet meer juist weergegeven.