Welk routeradres heeft KPN/HetNet meestal op de Speedtouch 546i zitten? ('T beheerders-IP)

'T IP waarmee je de instellingen kunt bekijken.
De PC heeft 192.168.1.254 gekregen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Doe uitvoeren en tik in CMD.
Tik in het dosvenster IPCONFIG en de standaard gateway is je router-adres.
Maar het is wel een vreemd verhaal, want het IP-nummer dat aan je PC is uitgereikt, is eigenlijk af fabriek het nummer dat in je router zit.
Het is ook heel vreemd dat je DHCP-range zo hoog begint, erg onhandig, zo kun je maar één IP nummer uitdelen.
Vertel je nog hoe het is afgelopen?
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt dat zelf uitvinden hoor... Met ping, je pingt de range 192.168.1.xxx
en je hebt het heel snel te pakken...

Dosbox openen, pingen maar....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle 255 adressen handmatig pingen?????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er een opdracht van maken...
In excel maak je een lijst
ping 192.168.1.0
vul dat uit naar
ping 192.168.1.255
exporteer dat naar een text file...
run die file in CMD
route die uitvoer met piping naar een textfile
ping 192.168.1.XXX | export.txt
dan krijg je een tekst file waar alle mogelijkheden/resultaten in staan... |-teken is pipe-teken dwz route naar txt-file...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok... Lijkt me goed. Alleen... De gateway-tip van antwoordman was toch net iets makkelijker ;)
Ik ben in de veronderstelling dat het 10.0.0.138 zou moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, dan werkt het niet als je PC een nummer in de 192 range heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is 't inderdaad 10.0.0.138, maar bij de PC in kwestie kan dat inderdaad niet zoals antwoordman zegt - want de PC heeft 192.168.1.254 als IP...
AWM
14 jaar geleden
Dan kun je nooit werkend internet hebben op die PC.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brengt deze link misschien hulp? http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=15375
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik bedoelde 'de PC in kwestie'.
Maar ik weet 't antwoord al: 192.168.1.254!!!
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat is de fabrieksinstelling.
Maar je zei net dat je PC ook dat nummer gebruikt. En dat is foute boel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was fout - dat bleek een ander IP.
AWM
14 jaar geleden
ok!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je computer ip is toch wat bv hier: http://www.sp3bax.nl/ in ultrace vakje staat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's inderdaad ook wel handig (je ISP-IP-adres opzoeken), maar niet 't IP-adres van de router :).
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat is je WAN-adres. Onder dat IP-adres surf je op het internet.
Aan de LAN-kant van de router zijn de nummers geheel anders. En met opzet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...totdat iedereen IPv6 heeft?
AWM
14 jaar geleden
Aha, je weet er meer van dan je doet voorkomen :)
Dat IPv6 verhaal schiet nog niet zo op.
De meeste routertjes kunnen daar niets van bakken. Alleen XS4All experimenteert daar serieus mee in NL.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet er wel wat van, alleen niet genoeg :).