Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik Internetten via mijn eigen ip-adres als ik zelf niet thuis ben?

Is er bijv. een manier om data zo om te leiden, dat het alsnog via mijn Internetverbinding thuis loopt? Moet daarvoor 24/7 een computer aan blijven staan of zijn er bijv. ook modems/routers die dit kunnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
484

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je zou op je thuis computer een proxy server kunnen installeren en daarmee een koppeling maken. Hiervoor moet wel je computer altijd aan staan en moet je op je router een port forwarding configureren naar je pc. Als je met die trefwoorden op google zoekt moet je een heel eind kunnen komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf mijn router geflashed met dd-wrt en ik kan er via SSH vanaf internet op inloggen. Met SSH is het ook mogelijk je router te gebruiken als proxy server.
Dit is allemaal wel wat meer werk en wat meer risico, maar je hoeft er dan geen computer voor aan te laten staan. Kijk goed naar welke versie van dd-wrt je router wel of niet ondersteund, en doe niets doms. Het risico van deze oplossing is groter dan een computer instellen als proxy, maar wel veel energie bewuster.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding