Wat kan ik doen om er verzorgen dat mijn laptop (HP) tijdens het op youtube filmpjes kijken op Chrome niet uitvalt?

Terwijl ik een youtube filmpje kijk op Google Chrome, komt er een blauw scherm op en start mijn laptop opnieuw op.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou eens een andere browser proberen. Mozilla Firefox, Opera, Safari.. er zijn er genoeg en zo geweldig is dat Chrome niet - vind ik (al vindt Google natuurlijk van wel).
capthavoc
11 jaar geleden
kan je ook de melding op de Blauwe scherm lezen ?

Antwoorden (2)

Blauwe schermen op laptops hebben vaak te maken met een defect aan de hardware. Aan jou verhaal kan ik niet opmaken welke hardware het precies is, het is zelfs niet zeker of het wel hardware is.

Hier zijn wel enkele tips die je eventueel kunnen helpen:

*Zet je laptop op een harde ondergrond (zodat er voldoende ventialtie is).
*Maak de laptop van tijd tot tijd open om te zien of er opgehoopt stof in zit (dit schoonmaken met een kwast).
*Tijdens het spelen even met de laptop schudden om te zien wat er gebeurd, mogelijk een hardeschijf probleem of een geheheugen dat misschien los zit, deze componenten even los maken en opnieuw terug plaatsen.

Mocht je de laptop zelf niet willen openmaken omdat je dit niet durft en of de verzegeling van bijvoorbeeld de garantie niet wil verbreken, dan zou je er mee naar een computerwinkel langs kunnen gaan.

Succes.

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik vergeet er bij te vertellen dat blauwe schermen ook door een fout in de driver kunnen komen. Ik ga er echter vanuit dat de drivers in orde zijn omdat de laptop "na een tijdje" uitvalt.

Dit heeft meestal met oververhitting te maken, stofophoping, ventilator die niet goed loopt, verouderde koelpasta etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waarom gebeurt dit alleen wanneer ik met Chrome filmpjes kijk? Met opera of internet explorer gebeurt er niks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het voor je opgezocht, het schijnt inderdaad door chrome te komen. zie link (engelse tekst)
http://www.techielife.com/google-chrome-and-the-blue-screen-of-death/
Advies om voorlopig geen chrome te installeren totdat er een fix voor is.
BSOD's kunnen door 'vanalles en nogwat' veroorzaakt worden.

Wil je de boosdoener kunnen vinden dan is een minidump wel handig:

Ga naar systeemeigenschappen, geavanceerd, onder opstart en herstel naar instellingen en daar even aanvinken dat er een minidump gemaakt moet worden bij een systeemfout.

Bij de volgende BSOD die je hebt zal je meer informatie terugvinden in de vorm van een minidump bestand onder C:\windows\minidump\

Dit bestand lees je dan uit met Debugging tools for windows.

Pas als je dan weet waardoor het probleem veroorzaakt wordt kan je over een oplossing beginnen denken.