Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verboden als je 16 jaar bent website's te verkopen voor geld ?

Ik zou graag websites maken voor geld . Is dit verboden als je 16 jaar bent of niet ? Ik bedoel dan voor bijv. een restaurantje een website maken en 50 euro vragen ?

Toegevoegd na 1 minuut:
( Ik ben een belg )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
696

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In Belgie moet je om te mogen werken minimaal 15 jaar zijn. Er is een bepaald maximumbedrag is wat jij belastingvrij mag bijverdienen: € 1.308,18. Als je jaarlijks niet boven dat bedrag uit komt, hoef je geen aangifte te doen bij de belastingdienst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaf een goed en duidelijk antwoord

Andere antwoorden (3)

nee een belg mag dit niet sorry, normale nederlanders wel. Nee effe serieus.

Officieel mag dit niet maarja je hoeft niet alles door te geven toch? En anders kan je het via je ouders verkopen die mogen het wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen zijn erg rijk geworden dankzij het internet, al zijn ze amper jouw leeftijd, dus lijkt mij wel. (Al dan niet doet 99% het toch gewoon illegaal xD)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriend van mij maakt ook websites en hij is 15. In feite is het niet illegaal voor jou, maar illegaal voor het bedrijf waar jij het aan verkoopt. Als je een echt bedrijf zou starten, zou het voor elk bedrijf legaal zijn om van jouw talenten gebruik te maken. Maar dan kom je natuurlijk weer in de knoop met belasting en extra kosten!
Succes met de websites!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding