Hoe kan je linken naar een bepaalde pagina op een website, als de url die je ziet voor alle pagina's op die website hetzelfde is?

Bij sommige websites blijft de url altijd hetzelfde, op welk deel van de website je ook zit. Je ziet dan dus niet www.voorbeeld.nl/blabla en www.voorbeeld.nl/ditendat maar altijd alleen www.voorbeeld.nl
Hoe kan je dan tóch een link maken naar díe ene pagina op de website?

Ik heb wel eens gezien dat iemand het wel voor elkaar kreeg om een lange url te krijgen die naar die specifieke bladzijde linkte, terwijl ik normaal alleen de hoofd-url zie de hele tijd. Dus het kan blijkbaar wel....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
5K

Het beste antwoord

Zo'n website zal toch gebruikmaken van menu's. De links in zo'n menu, geven onderin je browser de informatie die je nodig hebt voor een link, of je kan met je rechtermuisknop(menu) kiezen voor linkadres kopiëren.

Toegevoegd na 49 seconden:
De menu's geven de informatie als je erboven 'hangt' met je muis.
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! Geweldig, het lukt!!

Andere antwoorden (4)

Dat kan alleen maar als de maker van de website zogenaamde Ankers geplaatst heeft.

http://tips.jouwweb.nl/pagina-s-met-html/ankersplaatsen

Toegevoegd na 12 minuten:
Als er op de website "links" zitten naar tekst op dezelfde pagina, maar dan lager, dan kun je er vanuit gaan dat het ankers zijn.
Voorbeeld: Wikipedia, daar zie je boven aan de pagina vaak een soort van inhoudsopgave, klik je op één van die onderwerpen, dan beland je direct lager op de website bij het onderwerp waar je op geklikt had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje.
Hoe zie je of een website ankers geplaatst heeft?
Vaak staat die website dan in een frame. Het domein (voorbeeld.nl) verwijst dan naar de framepagina, maar er kan niet naar andere pagina's op die site worden verwezen middels datzelfde domein.

De website staat dan op een ander domein, bijvoorbeeld provider.com/users/voorbeeld_nl. Als je deze zou openen en dan op een link klikt, zie je wel provider.com/users/voorbeeld_nl/blabla en provider.com/users/voorbeeld_nl/ditendat.

Je kunt achter deze adressen (lange urls zoals jij ze noemt) komen door te rechtsklikken op de geopende pagina. In Firefox kies je vervolgens foor "Pagina-info bekijken", in Explorer voor "Eigenschappen". Je krijgt dan vervolgens een venster met gegevens over de pagina waaronder het adres.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik dat doe, zie ik bij pagina-info wel 2 url's, maar daarmee kom ik niet specifiek op die ene pagina uit...
Overigens is het bij die van mij volgens mij niet dat de pagina op een ander domein zit, in ieder geval krijg ik bij pagina-info en volgens de methode van degene boven je url's die gewoon op hetzelfde domein zitten. Werkt jouw methode alleen als het op een ander domein zit, of doe ik iets fout?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou je specifieker van dienst kunnen zijn als ik wist over welke site ik praatte.
Ja leuk!! dat doe ik gewoon door javascript te programmeren onder de buttons. Er is dan een DIVje waar alle inhoud telkens wisselt. Doodsimpel!! Kijk maar eens op www.telefoonbewaker.com...

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry drukte op de verkeerde knop. Er moet no bij dat je dan wel MOET vermelden: naast de URL, ook welke stappen je moet zetten om op die bepaalde pagina te komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik in mijn browser (Chrome) de volgende truc:

Ik zoek binnen die site een link op naar dat gedeelte en daar klik ik op met de rechtermuisknop. Ik kies dan voor 'Linkadres kopiëren' en dat kan ik dan plakken in bijvoorbeeld een mailtje of gewoon in de adresbalk. En in jouw geval kan je die URL opnemen in je websitecode.

Let op: het werkt niet altijd! Soms is een link zo ingesteld dat hij een stukje JavaScript oproept o.i.d. en dan werkt het niet. Ook als het in een ander frame wordt geopend dan kan het resultaat je tegenvallen omdat je dan slechts dat ene frame ziet en niet de website in het geheel...

Ik weet wel dat in andere browsers het op een dergelijke manier ook kan: rechtsklikken op de link naar dat deel van de site en kiezen voor 'Linkadres kopiëren', 'Copy shortcut', 'Koppelingslocatie kopiëren' o.i.d.