Kan je in internetcafé's een usb-stick gebruiken.

Ik ben binnenkort even weg en moet dan naar een internetcafé om bestanden door te sturen. Kan je in internetcafé's een usb-stick gebruiken of worden de poorten daar niet gebruikt ivm kans op virussen e.d.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je hebt allerhande Internetcafés.
Ik weet niet of je gaat backpacken of in de betere hotels zit. In een hotel met een bussines-center heb je soms meer mogelijkheden.
In Internetcafés kom je van alles en nog wat tegen, soms is alles dichtgetimmerd en kan je alleen kiezen voor e-mail, MSN, IE, dat soort dingen maar soms is het een gewone pc en kan je van alles gebruik maken.

Ik moet zeggen, over het algemeen vind je overal wel meerdere internet-cafes, dus het is de moeite waard om rond te kijken.
Kortom: je weet het niet, maar kijk rond en je hebt goede kans er eens te vinden waar het wel lukt.

Nog een ding.
Heb je je eigen laptop? waar je die USB-stick opvult? Want wereldwijd heb je bijna altijd gratis Wifi bij de McDonalds, Starbucks en dergelijke ketens, en dan zou je daar ook wat kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De meeste internetcafé's waar ik gebruik van gemaakt heb (in grote Europese steden en in Zuid-Amerika), die hadden wel de mogelijkheid een USB stick te gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar die bestanden die je moet doorsturen, kun je die dan niet alvast naar jezelf sturen? Gmail heeft een grote e-mailbox. Stuur ze daar naar toe, dan kun je ze vandaar ook naar alle andere plekken sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, USB sticks kun je gebruiken in internetcafe's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er om te beginnen vanaf of de PC een vrije USB-poort heeft.
Verder is het de vraag hoe de PC is afgeschemd, dus of je van alle mogelijkheden gebruik kunt maken òf dat 'ie alleen geschikt is gemaakt om op te internetten.