Ik heb in Windows 7 de 'rssfeed' gadget geïnstalleerd, maar hoe krijg ik feeds erop?

Als ik mij abonneer bij bijv. nu.nl, dan wordt gevraagd waar ik de feeds mee wil lezen....ik snap er weinig van.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De onderstaande link biedt een goede uitleg van hoe dit werkt. Het is wel in het Engels, maar biedt diverse afbeeldingen die aangeven hoe je dit instelt.

Daaruit blijkt dat je eerst met Internet Explorer naar een website moet gaan en daar via de feed-icoon een RSS-feed moet selecteren. Deze feed wordt dan in de browser geopend en daarin staat dan een link waarmee je je op de feed kunt abonneren (subscribe).

Vervolgens kun je via de opties van de RSS-gadget (te bereiken via de sleutel die je ziet als je op deze gadget gaat staan met de muis) de gewenste feed uit de lijst selecteren zodat die daar wordt getoond.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gelukkig worden de linkjes uit de feed wel geopend in de standaard-browser (in mijn geval is dat Mozilla Firefox), dus je hoeft de IE-browser alleen te gebruiken om een feed aan de lijst toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan heb je iets in je browser geïnstalleerd die je een keuze biedt.

Je kunt deze rss-url in de Windows 7 gadget plakken:
Algemeen: http://www.nu.nl/feeds/rss/algemeen.rss
Binnenland: http://www.nu.nl/feeds/rss/binnenland.rss
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.groovypost.com/howto/microsoft/enable-windows-7-rss-reader-gadget/ Bij stap 3 staat een screenshot hoe je een rss feed toe kunt voegen. Je computer is niet gemaakt van porselein, je kunt gewoon op icoontjes klikken om te zien wat er gebeurd, dan had je het antwoord al vele malen eerder gevonden.