Hoe kan ik op mijn website veel foto's ( van een evenement uploaden zonder dat ze die er kunnen afhalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Dat gaat niet lukken. Alles is te omzeilen.
Wel kun je de foto's bijvoorbeeld alleen op thumbnail-grootte neerzetten en als mensen dan de foto groter willen, dat je dan de foto toont met een (transparante) tekst dwars door de foto heen (watermerk-idee). Geef daar bijvoorbeeld aan dat ze de foto indien ze geïnteresseerd zijn bij je kunnen kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is gewoon niet mogelijk.

Zolang jij je foto's ook echt toont op een webpagina, kan iedereen ze downloaden. Het is tenslotte gewoon een bestand dat wordt gedownload door de browser om je pagina te kunnen bekijken. Er zijn wel trucjes waardoor iemand niet kan rechtsklikken op je foto bijvoorbeeld, maar een beetje slim iemand slaat gewoon de pagina op, of gebruikt een downloadtooltje.

De enige manier waarop je foto's op een website kunt plaatsen zonder dat iemand ze er af kan halen, is ze in een beveiligde map te zetten, zodat niemand er bij kan. Maar dat is niet je bedoeling neem ik aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens: Tenzij je professioneel fotograaf bent en je brood ermee verdient, waarom zou je er moeilijk over doen? Het is toch mooi als iemand jouw foto zo goed vindt dat hij/zij hem download en ergens anders gebruikt? Mij zou het niet kunnen schelen, zou alleen maar m'n ego strelen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PLUS voor je toevoeging.
Punt een:
ik verklein foto's die ik op het internet zet, altijd tot een max. grootte van 800 pixels.
Daar kan je weinig mee als je die er af haalt.

Punt twee:
De wereld, ook internet, sterft van de foto's.
Waarom zou iemand die van jou speciaal willen?
Zijn ze zo bijzonder?
Zijn er niet heel veel van?

Punt drie:
Als je vaak foto's van een evenement hebt, waar veel mensen aan hebben deelgenomen die misschien daar een foto van willen, zou je Oypo eens kunnen proberen.
http://www.oypo.nl/

Stuur je iedereen die je kent en die er bij was
een bericht dat ze via Oypo jouw foto's kunnen kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kun je niet voorkomen. Hoe goed je het ook beveiligt, men kan er altijd nog een schermafdruk van afvangen, hoewel men dan nooit dezelfde kwaliteit van de oorspronkelijke foto zal halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ze altijd kopieeren met een Printscreen, maar persoonlijk gebruik ik altijd een plaatje om daar weer overheen te doen. Een kader met erbinnen in transparant.