ik speel vaak online spelletjes (op laptop), maar mijn internetverbinding is echt vreselijk. Hoe verhelp ik dit?

Mijn internet is echt verschrikkelijk, als ik 'gewoon' internet na sites is het heel snel, maar bij youtube loopt het filmpjes vaak vast. Ook bij online gamen is het vreselijk.. Mijn ping is rond de 500!! Terwijl onder de 100 normaal is. Hoe kan ik dit verbeteren? Het ligt niet aan mijn laptop.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt niet aan mijn laptop Hoe weet je dat? Waarschijnlijk heb je een draadloze verbinding Wi-Fi en zit je ver van de router af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel dat er niet teveel troep op me laptop staat

Antwoorden (2)

Het zal wel degelijk aan je laptop liggen, anders doet je laptop niet zo raar. Maar even to the point. Het is belangrijk dat je sowieso een goede virusscanner hebt. Er zijn ook bepaalde virusjes die je computer heel langzaam maken, die heb ik een keer gehad. Een andere tip van mij is de computer schoonmaken. Oftewel: schijfopruiming. Het haalt allemaal bestanden weg die ander maar op je computer blijft staan. Ik moest een keer een computer 'sneller maken' en toen deed ik een schijfopruiming. Er was zo'n 5 Gb aan bestanden. En daarna was de computer 2x zo snel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U zou een schijfopruiming kunnen proberen, maar kijk ook eens op deze website:
http://www.speedtest.nl/ en kijk wat Uw internet snelheden zijn, als we die weten kunnen wij u misschien beter helpen met dit probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nou niet echt verstand van computers maar ik kwam hier op uit:
download: 1225.2 KByte/sec (=9802 kbps)
upload: 86.8 KByte/sec (=693 kbps)
Connection: 259.0 Conn/min
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kom uit op dit: (Draadloos)
Download:
7704.0 KByte/sec
(=61632 kbps) Upload:
43.9 KByte/sec
(=351 kbps) En Connection:
953.0 Conn/min Uw Download is echt een stuk lager als die van mij, uw upload daar in tegen is een stuk sneller, maar voor het kijken van video's en game is Download echt belangrijk. (Want U haalt informatie naar Uw pc) U zou kunnen proberen met kabel, kijk of dat sneller is, run weer even een test via http://www.speedtest.nl/ alleen dan met kabel, en probeer even een video te kijken of een game te spelen met kabel.