Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik printinstellingen via Mozilla Firefox goed krijgen zoals wel bij Windows Internet Explorer mogelijk is?

Ik gebruik twee browser naast elkaar. Dat is Mozilla Firefox en Windows Internet explorer. Bij bepaalde web-applicaties is printfunctie door eigenaar geprogrammeerd. Dat gaat niet altijd goed. Via Internet Explorer gaat het bijna altijd goed, maar via Mozilla Firefox is het niet altijd mogelijk om de print-instellingen aan te passen. Heeft iemand een oplossing hoe ik dat wel kan doen via Mozilla. Nu moet ik steeds switchen tussen beide browsers.

22 mei 2009
Een aantal zaken gaat nu wel goed zonder aanpassingen gedaan te hebben. Misschien hebben ze Goeievraag.nl gelezen. Ik weet dus niet wat het beste antwoord is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

hm.. De praktijk leert dat de mozilla-based browsers meestal alles wel goed hebben, maar IE niet. De eigenaar vand e site heeft waarschijnlijk een slechte browser (ie) gebruikt om de printer functie te definieren, ipv de CSS standaarden te hanteren. Je kan de eigenaar mailen maar dat helpt niet op korte termijn. Ik denk dat je binnen firefox ook wel een eigen stylesheet voor printen kan definieren, via override websites styesheets
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik gok dat de website niet compatitable is met Mozilla firefox, en niet volgens de juiste standaarden gemaakt is.. ik weet verder ook niet of dit (custom) aan te passen is? hierboven stond al een optie. ik zou die eens proberen, anders denk ik dat er niets anders op zit dan even de url te knippen plakken... zoveel werk is 't niet maar inderdaad wel erg irritant,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het aan de compatibiliteit ligt zoals de persoon boven mij suggereert, kun je proberen IE tab te downloaden. Dit is een plugin die hetzelfde denkt als Internet Explorer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kies in Firefox bestand / afdrukvoorbeeld. Ziet het er niet goed uit dan kies ik een andere instelling en kijk dan weer naar het voorbeeld. Bij mij werkt het goed. Firefox 3.0.10 met Canon IP4200 printer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding