Hoe kun je zien welke internetprovider het dichtst bij jou in de buurt zit?

Ik heb nu een internetverbinding van 8mb maar ik haal maar 800 KB per seconde. Ik had gelezen dat als je dichter bij een verbindingspunt zit de snelheid omhoog gaat. Is er een manier om te zien wie er in de buurt zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2.6K

Het beste antwoord

De provider heeft daar volgens mij niets mee te maken. Ik had het probleem dat mijn adsl geen 20 mb haalde maar slechts 4.5 mb. In telefooncentrale werd 15 mb signaal gemeten, echter mijn wijkkast staat 3.5 km vanaf die centrale en daar treed al verlies op, vervolgens ook verlies van de wijk naar huisaansluiting.
Omdat alle adsl aansluitingen op deze wijze verlopen maakt het voor mij niet uit bij welke provider ik ga zitten, snelheid wordt nooit hoger, tenzij ik overstap op kabel/glasvezel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

doe eens een test op http://www.speedtest.nl/, daar kun je zien welke providers bij jou in de buurt welke gemiddelde snelheid hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens bij http://pcdb.bbned.nl/ wat de afstand is tot je centrale.

Indien dit niet schrikbarend is +4KM zou ik een onderzoek door je provider laten instellen. Ik zou dit zowiezo aanvragen.
Verlies mag je hebben maar zoveel verlies kan er bij mij niet in. Wellicht zit er ergens een storing in jou lijn, en/of moet de lijn opgepoetst worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De snelheid die internetproviders beloven, wordt maar zelden gehaald. ADSL is een matig protocol voor internetverbindingen. Er treed ontzettend veel verlies op. Hettype centrale, de afstand tussen centrale en en de hub voor de wijk, de afstand tussen woning en hub en de hoeveelheid verbindingen van het moment spelen allemaal een belangrijke rol bij de snelheid van de verbinding.
Kabel biedt betere prestaties maar tegenwoordig wordt steeds meer glasvezel aangelegd. Met glasvezel kunnen we eindelijk hoge internetsnelheden halen voor zowel downstream als upstream. Even geduld en stap dan over op glasvezel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk wel: glasvezel belooft ook meer dan de praktijk biedt. Ik zou up en down dezelfde snelheden moeten halen, maar up is veel lager en down is ook lager dan toegezegd (maar wel veel hoger dan kabel).
Volgens de glasvezelboer klopt dit helemaal, want als ik m'n snelheid wil weten moet ik even alles uitzetten behalve m'n browser, dus virusscanner, firewall en dergelijke allemaal uit. Dan kom ik wel (een beetje) in de buurt van die snelheden, maar ja, om nou te surfen zonder firewall en zo, dat vind ik toch ook geen goed idee.

(Desondanks ben ik erg happy dat de woningbouwvereniging hier gratis alle huizen op glasvezel heeft aangesloten, ik vermoed dat meer wbv's dat zullen gaan doen.)