Hoe komt Alexa aan al die informatie?

Op http://www.alexa.com/ kun je allerlei informatie krijgen over een website.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat het technisch mogelijk is, om internetverkeer, bezoekersaantallen, referrers, en zelfs uit welk land bezoekers komen, te meten.
Maar als je op de tab (na het invullen van een willekeurige site b.v. Rapidshare.com) "audience" klikt, zie je ook allerlei info over de leeftijd, geslacht, opleiding. Hoe komen ze aan die informatie? Ik bezoek Rapidshare weleens maar heb daar nog nooit mijn leeftijd of zoiets ingevuld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Alleen mensen die een de toolbar hebben geinstalleerd worden meegeteld. Die toolbar is infeite spyware welke gegevens van jou opslaat. Ik meende dat je bij het aanmelden om deze gegevens werd gevraagd.