waarom zegt www.speedtest.net dat mijn downloadsnelheid 5.22Mb/s is terwijl dit niet klopt?

als ik een test doe via speedtest.net kom ik uit ergens tussen de 5 en de 6 Mb/s.
maar als ik kijk naar wat mijn werkelijke gebruik (tijdens de test van speedtest) is is het niet meer als 600Kb/s

dit is ook met bitlord als ik download komt dit niet boven de 700Kb/s uit....terwijl ik 6Mb/s internet heb. wat speed test.net ook laat zien.

klopt dit?
dus dat als je 6Mb/s internet heb je daadwerkelijk maar 700Kb/s downspeed ter je beschiking?

maar waarom zecht speedtest dan 6Mb/s ook nutelooze test dan:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je moet het altijd delen door 8... mbit is geen mb/sec

Waarom door 8? Er zitten er 8 in 1 bit :)

Dus stel dat je een 10 mbit verbinding heb, dan download je dus maximaal met 1.25mb/sec. Maar dat is ook weer geheel afhankelijk van het kanaal waarvan je download en de verzender
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xD natuurlijk xD haha ff vergeeten dat verklaard een hoop! xD danku! BOING! het kwartje is gevallen!

Andere antwoorden (1)

Ja dat klopt.

6mbit is ongeveer 720 Kb/s.

Speedtest is een benadering, maar geeft wel een goede aanwijzing.